روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرند
کد خبر: 3938581
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
آذری‌جهرمی:

روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه اینترنت پرسرعت تا پایان سال خبر داد و افزود: همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شده تا با رفع برخی کاستی‌ها مشکلات مردم در خصوص استفاده از اینترنت برطرف شود.

همه روستاهای بالای 20 خانوار زیر پوشش اینترنت قرار می‌گیرندبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز، ‌11 آذرماه در جلسه پیگیری اجرای طرح‌های توسعه ارتباطات و اینترنت در استان زنجان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر تعداد قابل توجهی از روستاها از اینترنت بهره‌مند شدند و باید خدمات دولت از طریق رسانه‌ها برای مردم تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ بخش عمده‌ای از مناطق روستایی در کشور اینترنت نداشت، تصریح کرد: اگر کرونا در سال ۹۵ به وجود می‌آمد، مشکلات زیادی در زمینه تحصیل دانش‌آموزان یا فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی مردم رخ می‌داد، اما تلاش داریم جمعیت بیشتری را تحت پوشش این شبکه قرار دهیم تا از مشکلات مردم کاسته شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به انتشار تصاویر و اخبار نبود دسترسی به اینترنت در برخی مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی رسانه‌های داخلی که بعضاً بودجه خود را هم از نهادهای انقلابی می‌گیرند، شروع  به نقد می‌کنند که البته این نقد حق آنان است ولی خدمات انجام شده را منعکس نمی‌کنند و ضدانقلاب هم از این وضعیت سوءاستفاده کرده و با سیاه‌نمایی به دنبال آن است که نشان دهد در کشور توسعه‌ای اتفاق نیفتاده و خدماتی ارائه نمی‌شود.

وی تأکید کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ها برای شناسایی کمبودها و برطرف کردن آن‌ها از سوی مسئولان و متولیان امر استفاده کرد و از همکاران این وزارتخانه در همه سطوح خواسته شده تا هر تصویری که نشان‌دهنده مشکلی است، به جد پیگیری کنند؛ چراکه وقتی یک مسئول با همه ظرفیت‌هایش برای حل مشکل و اشکالات پای کار می‌آید، امید را در بدنه جامعه افزایش می‌دهد و رضایت عمومی مردم را به دنبال دارد.

آذری‌جهرمی از توسعه شبکه اینترنت در همه روستاهای بالای 20 خانوار کشور تا پایان سال خبر داد و افزود: همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شده تا با رفع برخی کاستی‌ها مشکلات مردم در خصوص استفاده از اینترنت برطرف شود و عدالت دسترسی به امکانات گستره بیشتری داشته باشد.

ایجاد 99 سایت اینترنت در روستاهای زنجان

فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان، نیز در این جلسه با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار بود تا پایان آبان‌ماه امسال ۴۴ سایت توسعه شبکه ارتباطات در مناطق روستایی این استان راه‌اندازی شود، گفت: با مجموعه اقدامات انجام شده، تعداد ۷۰ سایت تاکنون در استان راه‌اندازی شده است که در نتیجه آن ۹۵ روستا تحت پوشش اینترنت قرار گرفتند.

وی بیان کرد: ایجاد و ارتقای ۹۹ سایت برای گسترش اینترنت در مناطق روستایی استان تا پایان امسال هدف‌گذاری شده بود که با وجود اقدامات و پیگیری‌ها، عملیاتی شدن آن پیش از موعد اتفاق افتاد و در دهه فجر امسال به اتمام می‌رسد.

مقام عالی دولت در استان زنجان افزود: با تکمیل، راه‌اندازی و ارتقای این سایت‌ها، ۱۵ هزار خانوار و ۲۵۰ مدرسه روستایی در استان زنجان تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرند که برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha