حمایت از نخبگان زنجانی در قالب مهر تحصیلی
کد خبر: 3922930
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵

حمایت از نخبگان زنجانی در قالب مهر تحصیلی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح مهر تحصیلی در زنجان خبر داد و گفت: در این راستا یک هزار بسته بین دانش‌آموزان توزیع شد. همچنین نخبگان و دانش‌آموزان مستعد مورد حمایت قرار می‌گیرند.

حمایت از نخبگان زنجانی در قالب مهر تحصیلیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، 24 شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس طرح «مهر تحصیلی» با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زنجان موقوفه‌ای برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت وجود دارد، ابراز کرد: از محل درآمدهای این موقوفه و با توجه به نیت واقف به دانش‌آموزان مستعد و نیازمند کمک می‌شود. البته تعداد موقوفات در این خصوص کم است و نمی‌توان همه استان را از این محل زیر پوشش قرار داد.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح مهر تحصیلی از جمله برنامه‌های خیرخواهانه در راستای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان مستعد است، بیان کرد: یک هزار بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان و دانشجویان به مناسبت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها توزیع شد که شامل کیف، دفتر، مداد، مدادرنگی و سایر موارد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه نظارت بر نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان از مهم‌ترین رسالت‌های اوقاف و امور خیریه است، تصریح کرد: بسته‌های مهر تحصیلی طبق نیات واقفان خیراندیش به دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اهدا می‌شود.

وی همچنین از کمک به نخبگان مستعد در استان خبر داد و گفت: در این راستا نیز به 70 نفر از افراد شناسایی شده، کمک شد و متناسب با نیاز این قشر کمک‌های مادی و معنوی شامل حال آن‌ها می‌شود.

کرمی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف و کمک به دانش‌آموزان نیازمند امری ضروری و خداپسندانه است، تاکید کرد: باید آثار ناشی از برکات وقف در جامعه اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام
captcha