حوزه علمیه ابهر افتتاح می‌شود
کد خبر: 3923176
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹

حوزه علمیه ابهر افتتاح می‌شود

امام جمعه ابهر با اشاره به تحصیل ۱۱۰ طلبه در حوزه علمیه ابهر گفت: حوزه علمیه برادران فردا افتتاح می‌شود.

حوزه علمیه ابهر افتتاح می‌شودحجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با بیان اینکه ساخت حوزه‌های علمیه در راستای آبادی زمین  دارای اهمیت است، اظهار کرد: اولین موسس رسمی حوزه علمیه امام باقر (ع) بعد از ایشان نیز امام صادق است که در زمان این دو امام بزرگوار حوزه علمیه به شدت رونق یافت و علمای بزرگی در این حوزه‌ها تربیت شدند و با تاسی از مکتب آنان نسبت به احداث حوزه‌های علمیه در ابهر اقدام شد.

وی با اشاره به پویایی حوزه علمیه خواهران در ابهر، عنوان کرد: در حال حاضر حوزه علمیه خواهران این شهرستان در فضایی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع با ۱۵۰ طلبه در حال فعالیت است.

این مسئول اشاره‌ای به کلنگ‌زنی حوزه علمیه برادران این شهرستان در سال ۹۰ داشت و اضافه کرد: زمین این حوزه نیز ۵ هزار متر مربع بوده و ۹۵۰۰ متر زیربنا دارد.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه حوزه علمیه برادران ابهر در چهار طبقه بنا شده است، افزود: هر طبقه دارای خوابگاه و حجره، کلاس درس و سالن‌های متعدد است و خوابگاه‌ها در صورت نیاز می‌تواند تا ۳۰۰ نفر افزایش ظرفیت داشته باشد.

وی از احداث ۱۵ واحد استادسرا در دو حوزه علیه خواهران و برادران ابهر خبر داد و گفت: ۸ واحد استادسرا حوزه برادران و هفت واحد هم در حوزه خواهران احداث شده است.

امام جمعه ابهر با اشاره به افتتاح حوزه علمیه برادران ابهر در روز چهارشنبه، اضافه کرد: سخنران مراسم ایت‌الله صدیقی بوده و در ادامه پیام صوتی و تصویری علامه جوادی آملی نیز پخش خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه ابهر یک حوزه مبارک بوده که امیدواریم در این اردوگاه امام زمان (عج) سرباران ویژه ایشان تربیت شود، افزود: در حال حاضر ۱۱۰ طلبه در این حوزه مشغول فعالیت هستند که با آغاز به کار حوزه در فضای جدید حتما سال‌های آینده شاهد افزایش طلاب و برگزاری کلاس‌های تخصصی خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha