ادوات ارتش با توجه به فناوری روز بهینه‌سازی می‌شود
کد خبر: 3924112
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

ادوات ارتش با توجه به فناوری روز بهینه‌سازی می‌شود

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان از آمادگی ارتش برای مقابله با هرگونه تهدید دشمن خبر داد و گفت: ادوات ارتش با توجه به فناوری روز بهینه‌سازی می‌شود.

ادوات ارتش با توجه به فناوری روز بهینه‌سازی می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، امیرسرتیپ دوم داود حمدی، فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان، ۳۰ شهریورماه در نشست خبری ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: نقش ارتش در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بی‌بدیل بوده و همه اذعان دارند یکی از بازوانی که سبب پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن شد، ارتش بود و این نیروها با قرارگیری در کنار مردم و همبستگی با ملت تلاش کردند تا انقلاب تداوم یابد.

وی به خدماتی که تیپ ۲۱۶ زرهی که در سال‌های نخست انقلاب انجام داد و در آن زمان تیپ ۲ زرهی نام داشت اشاره کرد و گفت: نیروهای ارتش در ۲۶ دی بعد از فرار شاه مجسمه‌های شاه را از میدان ۱۵ خرداد پایین کشیدند و همبستگی خود را با مردم انقلابی زنجان به منصه ظهور رساندند و در شهر زنجان که ژاندارمری و شهربانی جایگاه خود را رها کرده بودند، ارتش در نقاط حساس شهر مستقر شد و از امنیت مردم دفاع کرد.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان، تلاش ارتش در خصوص تامین امنیت مدارس، اماکن و قسمت‌های حساس که دست عناصر معاند نیفتد را ارزشمند دانست و گفت: یکی از افتخارات تیپ ۲۱۶ زرهی این است که یک نفر از نیروهای آن اعدام نشده و ارتباط با مردم را حفظ کرده است تا ماموریت منویات سلسله مراتب نظام مقدس جمهوری اسلامی را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای ارتش از سال ۵۹ به مناطق عملیاتی اعزام شدند، بیان کرد: ارتش درعملیات‌هایی همچون ثامن‌الائمه ،طریق القدس، والفجر مقدماتی و بیت‌المقدس حضور داشت و پس از اینها تا اواخر سال 66 در مهران برای مراقبت مرزی مستقر شد.

امیرسرتیپ حمدی با اشاره به اینکه ارتش در همه عملیات‌ها به عنوان بازوی پرتوان نظام حرکت کرد، ادامه داد: ۴۸ هزار نفر از نیروهای ارتش در راه انقلاب شهید شدند و از استان زنجان بیش از 800 شهید، 644 جانباز و 240 آزاده تقدیم انقلاب شدند.

وی ابراز کرد: ارتش مثل گلبول‌های سفید بدن برای کشور هستند و هرکجا ویروسی وارد کشور شود آن را نابود می‌کنند. آزادگی در مقابل استکبار و حفظ استقلال هزینه دارد و هر زمان باید آماده خطرپذیری باشیم و نگذاریم ایادی استکبار برای ما خط مشی تعیین کنند.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان به فعالیت‌های رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی خدمات نیروهای مسلح تاکید کرد و افزود: نیروهای مسلح بازوان پرتوان نظام هستند و در زلزله بم، سرپل ذهاب، سیل شمال کشور، بیماری کرونا و اطفای حریق در ارتفاعات طارم وارد عمل شدند تا آسایش و امنیت را برای مردم به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: نیروهای ارتش زنجان برای کنترل بیماری کرونا با ۱۰۰ نفر ۴۲ روز در گیلان مستقر شدند و ۴۸۳ روستا را گندزدایی کردند و اکنون نیز این آمادگی را دارند را تا هر زمان که لازم شد با درخواست مسئولان به کمک هم‌استانی‌ها بیایند.

امیرسرتیپ حمدی با اشاره به اینکه سازمان‌دهی یگان‌ها با توجه به تهدیدها انجام می‌شود، تصریح کرد: تجهیزات نظامی به نحوی طراحی و ساخته می‌شوند که با قدرت در مقابل تهدیدات بایستند. سال گذشته بیشتر ادوات را بهینه‌سازی کردیم و سعی می‌کنیم با توجه به تکنولوژی جدید آنها را  به‌روزرسانی کنیم.

انتهای پیام
captcha