امنیت اجتماعی؛ پایه عدالت و توسعه کشور
کد خبر: 3926743
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

امنیت اجتماعی؛ پایه عدالت و توسعه کشور

امام جمعه زنجان با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی در تأمین امنیت اجتماعی، بیان کرد: امنیت پایه عدالت و توسعه کشور است.

امنیت اجتماعی؛ پایه عدالت و توسعه کشوربه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک با توجه به قرارگیری زنجان در وضعیت قرمز شیوع کرونا تأکید کرد و گفت: افراد متدین همواره در صف اول رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامت جامعه بودند و از این جهت نماز جمعه نیز در فضای باز برگزار می‌شود و نمازگزاران ماسک و لوازم شخصی به همراه دارند.

وی با اشاره به ۱۳ مهر مصادف با روز نیروی انتظامی ابراز کرد: امنیت پایه عدالت و آسایش جامعه بوده که هم برای فرد و هم جامعه ضروری است. این نیروها با چشمان بیدار حافظ آرامش مردم و اقتدار کشور هستند و توسعه کشور در سایه این امنیت پایدار محقق می‌شود.

خطیب نماز جمعه زنجان با قدردانی از تلاش‌های ماموران انتظامی در راستای ایجاد نظم و امنیت اجتماعی بیان کرد: نیروهای انتظامی در کنار برخورد یا اشرار و مخلان نظم و امنیت عمومی، در دروان کرونا نیز خوش درخشیدند و در سایه همراهی با گروه‌های مردمی، سلامت جامعه را نیز تصمین کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۶ انسبت به برنامه‌های دشمن در حوزه‌های مختلف هشدار دادند، یادآور شد: دشمن در زمینه‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای کشورمان برنامه دارد و در برای رسیدن به اهداف خود ناامید کردن جوانان نسبت به آینده کشور را در دستور کار قرار داده است.

خاتمی با اشاره به طرح و نقشه‌های استکبار جهانی برای این روزهای کشور، تصریح کرد: یکی از این طرح‌ها جنگ اقتصادی بوده که برنامه استکبار جهانی اول جنگ روانی، جنگ اقتصادی و سپس جلوگیری از پیشرفت علمی بوده است. دشمن برای اقتصاد نقشه دارد تا به قدری توطئه کند که مردم را خسته و کشور را از لحاظ اقتصادی به زانو درآورد و پایه‌های اقتصادی ایران را فلج کند.

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی نیز دشمن تلاش دارد که به بازار کشورمان دست یابد تا بتواند بر آن تاثیر بگذارد، بیان کرد: دشمن با به‌کارگیری نیروهای جدید و متخصص در زمینه‌‌های مختلف تلاش دارد تا قدرت انقلاب اسلامی را کمرنگ کند اما به همت دانشمندان و جوانان انقلابی این توطئه‌ها به یروزی نخواهد رسید.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب کشور امروز درگیر جنگ اقتصادی است و هر کسی در زمینه اقتصادی تلاش کند جهاد کرده است، ادامه داد: دشمن در مذاکرات هسته‌ای نشان داد که به تعهدات خود پایبند نیست و ما باید هوشیاری و آگاهی خود را ارتقا دهیم و دشمن‌شناس باشیم.

وی با اشاره به اینکه زنجانی‌ها ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های ماه محرم، ارادت خود را به اهل‌بیت‌(ع) نشان دادند، بیان کرد: مردم و هیئت‌های حسینی و بزرگ این شهر نشان دادند که تابه ولایت فقیه هستند و هرگز بر خلاف آن عمل نمی‌کنند.

خاتمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند ملاک در پیاده‌روی اربعین تبعیت از ستاد کرونا است، تصریح کرد: امر رهبری، امروز امر مولوی است و باید از این دستور ولی فقیه تبعیت کنیم و آن پرهیز از اجرای پیاده‌روی اربعین است. برای این روز می‌توان برنامه عزاداری در فضای باز ترتیب داد.

انتهای پیام
captcha