اخذ سند برای امامزادگان خدابنده
کد خبر: 3925415
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

اخذ سند برای امامزادگان خدابنده

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت: در راستای احیای و تقویت امامزادگان سند 7 امامزاده در خدابنده اخذ شد.

اخذ سند برای امامزادگان خدابندهعلی ذوالقدری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: امسال با تلاش واحد ثبتی سند 7 امامزاده شهرستان خدابنده اخذ شد و این کار به احیای این اماکن مقدس کمک می‌کند.

وی ابراز کرد: امامزاده سلیمان و یحیی در روستای گمش‌تپه، بقعه امامزاده اسدالله و قبرستان متروکه آن در کسیک، بقعه امامزاده جواد و قبرستان و محوطه آن در روستای تورپاخلو، بقعه امامزاده عبدالله و قبرستان و  محوطه در روستای کبوترک، بقعه امامزاده حیدر و بقعه امامزاده ابراهیم و محمد و محوطه و قبرستان متروکه در روستای مسگر مکان‌هایی هستند که صاحب سند شدند.

این مسئول یادآور شد: طرح جامع بقعه قیدار نبی تهیه شده و در حال حاضر مرمت آن با نظارت ارداه‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام می‌شود و سازمان اوقاف برنامه دارد تا امامزادگان به قطب‌های فرهنگی تبدیل شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به وجود موقوفات برای اطعام نیازمندان در خدابنده گفت: به همین دلیل این شهرستان در کمک‌های مومنانه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی پیشگام و بوده و طی دوره‌های مختلف به نیازمندان کمک کرده است.

وی همچنین یادآور شد: پس از شیوع کرونا کارگاه‌های تولید ماسک در جوار امامزادگان راه‌اندازی شدند تا نیاز بهداشت و درمان را در شرایطی که با کمبود مواجه بودیم را برطرف کنند. همچنین تالار احسان خدابنده نیز به عنوان نقاهتگاه در اخیار مجوعه درمان قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha