افزایش سن ازدواج؛ چالشی مهم در میبد / اختصاص 50 واحد مسکونی به جوانان
کد خبر: 3926659
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

افزایش سن ازدواج؛ چالشی مهم در میبد / اختصاص 50 واحد مسکونی به جوانان

فرماندار میبد بالارفتن سن ازدواج را چالشی مهم در این شهرستان دانست و گفت: در شورای فرهنگی عمومی این شهرستان مقرر شد 50 واحد مسکونی به صورت مقطعی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد.

افزایش سن ازدواج؛ چالشی در میبد / اختصاص 50 واحد مسکونی به جوانانبه گزارش ایکنا از یزد، حسین فلاح، فرماندار شهرستان میبد صبح امروز، در جمع خبرنگاران مرکز استان افزایش سن ازدواج را یکی از آسیب‌های مهم فرهنگی این شهرستان دانست و اظهار کرد: در این زمینه و به دستور آیت‌الله اعرافی، امام جمعه میبد در شورای فرهنگی عمومی، کمیته‌ای جهت بررسی این مسئله تشکیل شده و همچنین با پیگیری ایشان مقرر شد، 50 واحد مسکونی به صورت مقطعی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه سن ازدواج در کشور و استان و همچنین این شهرستان بالا رفته و این به دلیل مشکلاتی است که بر سر راه ازدواج جوانان قرار گرفته که یکی از مهمترین این مشکلات مسکن است لذا اقداماتی در نظر گرفته شد که امیدواریم شاهد رفع مشکل باشیم .

فرماندار میبد در پاسخ به سوال ایکنا در زمینه حمایت از موسسات قرآنی متضرر از کرونا ویروس گفت: با تشکیل شورای هماهنگی تعاون اجتماعی در شهرستان میبد کمک‌های بسیار خوبی به افراد و موسسات صورت گرفته و برنامه درازمدت این شورا به گونه‌ای ترسیم شده که در شهرستان میبد کسی مشکل فقر اگر داشت، مضطر نشود و این فعالیت‌ها جدای از اقداماتی است که هیئت‌های مذهبی و تشکل‌ها داشته‌اند و با هم‌افزایی که در این زمینه وجود دارد، امیدواریم اقدامات بسیار خوبی انجام شود و البته تاکنون نیز بویژه در مورد مشکلات مرتبط با کرونا شاهد فعالیت‌های بسیار خوبی بوده‌ایم.

فلاح افزود: هر کدام از موسسات فرهنگی و قرآنی که به ما مراجعه داشته‌اند، هر آنچه که از دست ما برآمده کمک کرده‌ایم و امیدواریم در برنامه‌ریزی که صورت گرفته، شاهد کاهش این مشکلات باشیم البته با تصمیماتی که در شورای تعاون اجتماعی شهرستان میبد گرفته می‌شود، هر گونه درخواست مساعدتی که توسط افراد و یا موسسات صورت گیرد در این شورا مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شده و خواهد شد.

فرماندار میبد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صنعتی بودن این شهرستان و ایجاد 20 هزار فرصت شغلی بیان کرد: نرخ بیکاری در این شهرستان حدود هفت درصد و عمدتا مربوط به قشر تحصیل کرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ‌است.

وی از فعالیت 40 کارخانه در شهرک صنعتی میبد خبر داد و افزود: صنعتی بودن شهر، مشکلاتی مانند آلایندگی را به همراه دارد که تدابیری اندیشیده شده تا آلایندگی هوا و مصرف آب در واحدهای صنعتی کاهش یابد.

یادآور می‌شود خبرنگاران استان در ادامه سفر یک روزه به میبد و اردکان از پروژه ساخت سالن ورزشی چند منظوره مصلی آیت‌الله اعرافی بازدید کردند که ابراهیمی، معاون اداره ورزش و جوانان شهرستان میبد در این بازدید گفت: احداث این پروژه از سال 1392 آغاز شده  و تاکنون سه میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده است و امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم تا پایان سال به اتمام برسد.

بازدید از پروژه‌های توسعه بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد از دیگر برنامه‌های خبرنگاران بود که ذبیح‌الله برجسته، مدیر بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد در حاشیه این بازدید ساخت چهار پروژه در این مرکز را یادآور شد و گفت: بزرگترین پروژه این مرکز، فاز یک توسعه بیمارستان با شش هزار متر مربع زیربنا و 96 تختخواب است که با مشارکت 40 درصدی خیران در حال احداث است و مابقی اعتبار از وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی یزد تامین شده است.

وی تکمیل پروژه اورژانس بیمارستان با اعتبارات دولتی، احداث ساختمان پزشکان و فاز 2 توسعه درمانگاه تخصصی میبد را یادآور شد و با تقدیر از مسئولان این شهرستان، از کمک خیران در این زمینه یاد کرد و کمک خیران استان و شهرستان همچون خانواده سیدعلی میرمحمدی، خانواده دکتر آخوندی، خانواده نقیبی محمودآبادی، خانواده مرحوم زارع و حاجی علی اکبر دهقانی و دکتر آسایش اردکانی در اجرای این طرح‌ها را موثر دانست.

محمدهادی فرح‌زادی، سرپرست بیمارستان میبد نیز این بازدید در کنار توسعه سخت افزاری و نرم افزاری بیمارستان، افزایش تعداد پرسنل و پزشکان متخصص و فوق تخصص شهرستان را یادآور شد و گفت: با وجود بیشترین میزان بستری بیماران کرونا استان به نسبت جمعیت در میبد، کمترین میزان مرگ و میر کرونا در بیمارستان میبد اتفاق افتاده که مبین خدمات تشخیصی و درمانی مناسب و راه‌اندازی نقاهتگاه مجهز و با کیفیت است.

بازدید از پروژه ساختمان جدید مرکز نگهداری بیماران روانی و معلولان ذهنی از دیگر برنامه‌های خبرنگاران بود، نادعلی نامجو، مدیر موسسه خیریه محبت در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه این ساختمان حدود 3 هزار و 700 متر زیربنا دارد بیان کرد: تاکنون بیش از هشت میلیارد تومان از سوی خیران برای احداث این ساختمان هزینه شده‌ است و این مجموعه 40 پرسنل دارد که با انتقال مجموعه به ساختمان جدید به 10 نفر پرسنل پرستار نیاز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha