باور به جنگ اقتصادی و مقابله مجاهدانه؛ راهکار مقابله با تحریم
کد خبر: 3927102
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

باور به جنگ اقتصادی و مقابله مجاهدانه؛ راهکار مقابله با تحریم

امام جمعه سلطانیه گفت: باور به جنگ اقتصادی و مقابله مجاهدانه با آن، استفاده مردم از کالای داخلی و قطع وابستگی به نفت از راهکارهای مقابله با تحریم است.

باور به جنگ اقتصادی و مقابله مجاهدانه؛ راهکار مقابله با تحریمحجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب، امام‌ جمعه سلطانیه در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان، اظهار کرد: همه مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور مربوط به تحریم نیست ولی جنگ اقتصادی دشمن یک واقعیت است.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی جنگ اقتصادی این است که فعالیت و معیشت مردم دچار مشکل شود، افزود: بیش از یک دهه است که جمهوری اسلامی آماج تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه مقام معظم رهبری از سال ۱۳۸۶ یعنی ۱۳ سال قبل جنگ اقتصادی دشمن را هشدار داده بود، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن ابلاغ شده است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه آمریکا اتاق جنگ اقتصادی را تشکیل داده و سه نهاد مهم آمریکا هر کدام نقش خود را ایفا می‌کنند، گفت: وزارت خزانه‌داری آمریکا نقش فرماندهی این جنگ و چگونگی اعمال تحریم و نحوه تنبیه کشورهایی که با تحریم مخالفت می‌کنند را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه وزارت خارجه آمریکا در تحریم‌ها همراه کردن کشورهای دیگر با تحریم‌های ظالمانه است و در این باره استکبار جهانی ۱۴۵ مؤسسه مالی را در ۶۰ کشور در همراهی با تحریم‌های ایران توجیه کرده است، ادامه داد: سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) نیز وظیفه‌اش خنثی کردن روش‌های دور زدن تحریم‌هاست.

وی با اشاره به اینکه اروپا در اعمال تحریم همراه آمریکا است، افزود: آمریکا رو در رو دشمنی می‌کند ولی اروپا منافقانه عمل می‌کند. 

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه سابقه تحریم مسلمانان به صدر اسلام بر می‌گردد و پیامبراکرم(ص) و مسلمانان از سوی مشرکان و دشمنان اسلام در شعب ابی‌طالب در محاصره بودند، تصریح کرد: باور به جنگ اقتصادی و مقابله مجاهدانه با آن، منتظر پایان تحریم‌ها نماندن، گره نزدن حل مشکلات به برجام و بیگانگان، تولید کالای داخلی با کیفیت توسط تولیدکنندگان و استفاده مردم از کالای داخلی، قطع وابستگی به نفت و اقتصاد بدون نفت و توجه به اقتصاد مقاومتی از جمله راهکارهای مقابله با تحریم‌هاست.

حسینی‌نسب با بیان اینکه استکبار جهانی با کشورهای اسلامی و مستقل دشمنی می‌کند، گفت: آمریکا علاوه بر تحریم ایران ۱۰ میلیارد دلار نیز برای تضعیف جبهه مقاومت هزینه کرده، ولی به اهداف خود نرسیده است.

انتهای پیام
captcha