اجرای طرح «نذر اربعین» در زنجان
کد خبر: 3927424
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

اجرای طرح «نذر اربعین» در زنجان

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان زنجان گفت: طرح «نذر اربعین» به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیرعمد در زنجان اجرا می‌شود.

اجرای طرح « نذر اربعین» در زنجانعلاء‌الدین کریمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: در راستای گسترش فرهنگ ماندگار آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، طرحی با عنوان «نذر اربعین» تدارک دیده شده است تا با کمک‌های خیران زمینه آزادی زندانیان در سطح زندان‌های استان فراهم شود.

وی اعلام کرد: شماره کارت 60379918999736 نزد بانک ملی شعبه دارایی و شماره حساب 022413739706 برای کمک‌های خیران پیش‌بینی شده است تا خیران کمک‌های نقدی خود را به شکل غیرحضوری به این حساب واریز کنند.

این مسئول بیان کرد: بدهی زندانیان از 10 میلیون تومان با بالا است و تلاش داریم با اجرای طرح‌های همچون گلریزان و نذر اربعین و کمک‌های خیران زندانیان جرایم مالی غیرعمد با بدهی کمتر از 50 میلیون تومان را آزاد کنیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان زنجان یادآور شد: از ابتدای امسال 111 نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد توسط ستاد دیه و از محل کمک‌های خیران و ستاد دیه کشور آزاد شدند که 3 نفر از آزادشدگان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی مجموع بدهی زندانیان آزاد شده را 235 میلیارد ریال برشمرد و گفت: 96 میلیارد ریال مربوط به گذشت شاکیان بوده که با تلاش‌های صورت گرفته توسط مددجویان محقق شده است و مبلغ 28 میلیارد ریال از محل کمک بلاعوض ستاد دیه تامین و باقی مبلغ نیز از محل تسهیلات بانکی و سایر منابع پرداخت شده است.

کریمی به افزایش 60 درصدی کمک‌های خیران در جشن گلریزان امسال اشاره کرد و افزود: نبود سرپرست خانوار در کنار خانواده به دلیل جرایم مالی تبعات دیگری را ممکن است به همراه داشته باشد و از اینرو کاهش جمعیت زندانیان از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام
captcha