ثبت دو وقف جدید به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مهاباد
کد خبر: 3929525
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱

ثبت دو وقف جدید به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مهاباد

رئیس اداره اوقاف مهاباد گفت: دو وقف جدید به ارزش‌ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به نیت خانه عالم در مهاباد ثبت شد.

ثبت دو وقف جدید به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مهابادسیدحسین مقتدر، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، با اشاره به ثبت دو وقف جدید در مهاباد اظهار کرد: ارزش این دو وقف برابر با سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده و در روستای کیک‌آباد از توابع بخش مرکزی مهاباد قرار دارد.

وی افزود: یکی از این وقف‌ها یک واحد مسکونی ۴۲۴ مترمربعی متعلق به بایزید حسن‌پور بوده و وقف دیگر زمین با عرصه و عیان به متراژ ۴۲ مترمربعی متعلق به مصطفی دهبکری بوده است. این دو وقف به نیت ساخت خانه عالم ثبت شده که خانه مسکونی به عنوان خانه عالم مورد استفاده قرار گرفته و زمین وقفی نیز برای ساخت آشپزخانه خانه عالم استفاده خواهد شد.

مقتدر با بیان اینکه امسال پیش از ثبت این دو وقف، هفت وقف دیگر نیز به ثبت رسیده بود، گفت: از این وقف‌ها سه مورد مربوط به وقف مسجد و چهار موقوفه نیز مربوط به نیت خانه عالم بود. در حال حاضر ۵۰۷ فقره به ارزش ریالی ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده و امید است تا پایان سال تعداد این وقف‌ها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه از محل نیات واقفان کمک‌هایی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و افراد آسیب‌دیده از کرونا و سایر نیازمندان می‌شود، بیان کرد: امسال در آغاز سال تحصیلی ۱۰۰ بسته حمایتی به ارزش ۱۴۵ میلیون ریال میان دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع شد.

انتهای پیام
captcha