ایجاد وقف مشارکتی قرآنی در گلستان
کد خبر: 3931560
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

ایجاد وقف مشارکتی قرآنی در گلستان

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان کرد: برای ایجاد وقف مشارکتی قرآنی در گلستان خیران و علاقمندان می‌توانند با حداقل ۵۰ هزار تومان در این وقف سهیم باشند.

ایجاد وقف مشارکتی قرآنی در گلستانحجت‌الاسلام ابوالفضل کوهساریان، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان در گفت وگو با ایکنا ‌بیان کرد: قرآن کتابی برای هدایت بشریت است و به عنوان معجزه جاوید پیامبر اسلام(ص) است و خدای متعال برنامه زندگی انسان‌ها را در قرآن کریم قرار داده است.

حجت‌الاسلام کوهساریان بیان کرد: قرآن به عنوان ثقل اکبر و یادگار پیامبر اکرم(ص) است که در  حدیث ثقلین می‌فرماید قرآن کریم و اهل بیت(ع) این دو منجر به سعادت انسان می‌شود.

وی گفت: اداره اوقاف و امور خیریه، متولی امامزادگان و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و یا برگزاری مسابقات‌های قرآن‌کریم است و فعالیت‌های مختلف قرآن کریم از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی و طرح تربیت قرآنی کریم و ترویج فرهنگ وقف را در طول سال دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: این فعالیت‌ها نیازمند حمایت‌های معنوی و مادی است و یکی از بهترین ظرفیت‌ها وجود موقوفات قرآنی در سطح استان به شمار می‌رود.

وی هدف از ایجاد این برنامه ‌را بازنگری در نیات واقفان برای حمایت از برنامه‌های قرآنی بیان کرد، و افزود: مجموعه اوقاف و امور خیریه برنامه‌ریزی کرده تا با همت خیران، موقوفه قرآنی را در گرگان تأسیس کند و این موقوفه قرآنی به عنوان وقف مشارکتی ایجاد شود.

وی بیان کرد: برای این طرح نیازمند حمایت‌های مالی از همه عزیزان هستیم و برنامه‌ریزی شده همه بتوانند در این موقوفه با حداقل سهم 50 هزار تومان مشارکت کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان در پایان افزود: خیران و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 09115220016 و یا شماره  32681660 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha