کشف و ضبط یک انبار روغن احتکار شده در شهر سامن
کد خبر: 3932226
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

کشف و ضبط یک انبار روغن احتکار شده در شهر سامن

رئیس اداره صمت شهرستان ملایر خبر داد: یک انبار در شهر سامن که تعداد 130 کارتن انواع روغن مایع و 20 کارتن روغن نیمه جامد احتکار شده بود، کشف و ضبط شد و واحد صنفی متخلف به دستور مراجع قضایی پلمپ شد.

کشف و ضبط یک انبار روغن احتکار شده در شهر سامنبه گزارش ایکنا از همدان، در گشت و بازرسی، نظارت و کنترل قیمت‌ها از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر، یک واحد انبار روغن احتکار شده در شهر سامن کشف شد طی تشدید بازرسی‌های اداره صمت، یک انبار در شهر سامن که در آن تعداد 130 کارتن انواع روغن مایع و 20 کارتن روغن نیمه جامد احتکار شده بود، کشف و ضبط شد و واحد صنفی متخلف به دستور مراجع قضایی پلمپ شد.
کامران زنگنه، رئیس اداره صمت شهرستان ملایر، امروز 10 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، با توجه به کمبود روغن خوراکی در حال حاضر اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی، علی‌رغم فراوانی کالا در بازار و مغازه‌های مواد غذایی و شرایط مناسب تولید در کشور برخی از اشخاص سودجو با احتکار کالا و عدم عرضه به‌موقع و عدم رعایت قیمت‌ها به هر طریقی موجب کمبود کالا و افزایش کاذب قیمت‌ها شده‌اند.
وی ادامه داد: از این رو به‌منظور تأمین آرامش و ثبات بازار و ایجاد بستر امن برای عموم مردم و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، ضرورت دارد با استفاده از تمام توان و ظرفیت بازرسان اداره صمت با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان‌های نظارتی، اتحادیه‌های صنفی، بسیج اصناف و دریافت گزارش‌ها و شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۲۴، تشدید بازرسی، نظارت و کنترل قیمت‌ها با اهتمام جدی در اولویت کاری قرار گیرد.
زنگنه با اشاره به اخطار از طریق پیامک به عمده‌فروشی‌ها و خواربارفروشی‌های شهرستان ملایر تأکید کرد: چنانچه اجناسی در سطح شهرستان ازجمله روغن‌های خوراکی کمبود مشاهده شود، در انبار موجود داشته باشند و از عرضه آن خودداری کنند احتکار محسوب می‌شود.
وی گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف سریعاً متخلفین شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی و سایر مراجع ذی‌ربط معرفی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha