ملت ایران بر عهد استکبارستیزی خود باقی خواهد ماند
کد خبر: 3932747
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

ملت ایران بر عهد استکبارستیزی خود باقی خواهد ماند

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: امیدواریم در این دوران با پیروی از بیانات رهبر معظم انقلاب و امام راحل بتوانیم رسالت اصلی خود در مبارزه با استکبار را حفظ کنیم و برعهد استکبارستیزی خود باقی بمانیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امروز، 12 آبان‌ ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی کردستان به سالروز گرامیداشت 13 آبان و مراسم برگزار شده در این ایام طی سال‌های گذشته اشاره و اظهار کرد: در آستانه انقلاب اسلامی در روز 13 آبان‌ماه تعدادی از دانش‌آموزان کشور از سوی نیروهای منحوس پهلوی به خاک و خون کشیده شدند و به همین دلیل روز 13 آبان با نام روز دانش‌آموز نامگذاری شده است.

وی افزود: این امر نشان‌دهنده این است که در آستانه انقلاب اسلامی نوجوانان ما هم نگاه ضداستکباری و ضد رژیم پهلوی خود را داشته‌اند و در این راه هزینه‌های بسیاری از جمله جان خود را داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: در سال 1358 نیز در روز 13 آبان برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب رقم خورد و آن هم اشغال سفارت آمریکا و یا تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود. در این اتفاق تاریخی تعدادی از مردم انقلابی به سفارت آمریکا حمله و تمام اعضای سفارتخانه را دستگیر و سفارت را اشغال کردند هر چند این اتفاق مدت طولانی طول کشید، اما 13 آبان‌ماه نماد مبارزه انقلاب اسلامی با آمریکاست. از این روز به بعد دشمنی‌های آمریکا بسیار بیشتر شده و موجب قطع رابطه و آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد اما این روزها و اتفاقات لوازم یک انقلاب ضد استکباری بود.

وی با اشاره به اینکه در راستای عمل به شعارهای انقلابی و اجرای گفتمان انقلابی خود باید اقدامات عملی نیز داشته باشیم، ادامه داد: این تحریم‌ها، فشارها و قطع ارتباط‌ها نیز در راستای عمل به شعارهای انقلابی صورت گرفته است.

ماهیت انقلاب مبارزه با استکبار است

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: این وقایع و اتفاقات نشان‌دهنده این است که انقلاب اسلامی ضد استکباری است و ماهیت این انقلاب می‌طلبد که با استکبار و ایادی آن به نحو احسن و اکمل مبارزه صورت گیرد، هرچند در این زمینه ممکن است که ما لطماتی ببینیم.

وی با اشاره به اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) در راه حفظ آرمان و ارزش‌های اسلامی با دشمنان اسلام بیعت نکرد و در این راه خود، خانواده و اصحابش به شهادت رسیدند، ادامه داد: این اقدام سیدالشهدا(ع) حاوی این پیام برای آزادگان جهان است که هیچگاه نباید زیر بار ظلم رفت و هیچگاه نباید ظلم را پذیرفت.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه استکبار در هر زمانی به شکلی تجلی می‌کند و در دوران ما در قالب شیطان بزرگ آمریکا ظاهر شده است، بیان کرد: مبارزه با استکبار دارای رویش‌ها و ریزش‎هایی است و بسیاری از کسانی که در اوایل انقلاب شور و هیجان زیادی داشتند، اما به مرور زمان دچار ریزش شدند.

وی خطاب به گروهی از کسانی که امروز با شعارهای خود سعی در تحریک کردن مردم دارند، تأکید کرد: امروز دیگر زمان آن رسیده که دست از این شعارها و اقدامات تحریک کننده و دست از این واسطه‌گری بردارید چراکه ماهیت استکبار برای همگان روشن شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود: رئیس‌جمهور فرانسه امروز به راحتی به ساحت پیامبر(ص) توهین می‌کند، اما غرب‌گرایان داخلی کوچکترین اعتراضی به این امر ندارند، اما به محض انجام یک آزمایش موشکی در داخل کشور این گروه زبان به اعتراض باز می‌کنند که انجام این اقدامات موجب شکست مذاکرات شده است.

وی با اعلام اینکه تجربه نشان داده که ماهیت ظلم و مستکبران در طول تاریخ تغییر نکرده است، آن‌ها فقط رنگ عوض می‌کنند، افزود: ممکن است عده‌ای ما را ملامت کنند که چرا این حرکات را انجام می‌دهید، با دقت در این امر به این حقیقت می‌رسیم که این افراد در زمان خود برای دفاع از کشور هیچ اقدام قابل توجهی انجام ندادند.

ذات استکبار تغییرناپذیر است

حجت‌الاسلام پورذهبی با تأکید براینکه ذات استکبار تغییرناپذیر است، بیان کرد: این سیاست آمریکا همان قرآن سر نیزه گرفتن و از درون سست کردن افراد جامعه است.

وی با اشاره به بحث مذاکره اعلام کرد: در مذاکره بحث برد - برد و احساس سود کردن برای دو طرف مذاکره مورد توجه است اما بازهم می‌بینیم در مذاکره ایران با استکبار قضیه برعکس شده است و جالب اینکه در داخل کسانی بر این مبنا خیلی پافشاری می‌کنند که در اوایل انقلاب هیچگونه برخورد ملایمی را با آمریکا نمی‌پذیرفتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود: امروز این افراد در بحث سازش با آمریکا خودباختگی و خود فروختگی را به راحتی می‌پذیرند، مگر می‌شود انقلابی ضداستکباری باشد اما در درون واگرایی و وادادگی در برابر استکبار وجود داشته باشد که این امر از انقلاب شیر بی یال و کوپالی می‌سازد که ماهیتی نخواهد داشت.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم در این دوران با پیروی از بیانات رهبر معظم انقلاب و امام راحل بتوانیم رسالت اصلی خود در مبارزه با استکبار را حفظ کنیم و برعهد خود باقی بمانیم.

انتهای پیام
captcha