۱۳ آبان نماد روحیه مخالفت با دخالت بیگانه در امور داخلی کشور است
کد خبر: 3933045
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

۱۳ آبان نماد روحیه مخالفت با دخالت بیگانه در امور داخلی کشور است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، گفت: 13 آبان روز تاریخی کم نظیری در کشور ما بوده و نمادی از روحیه مخالفت با دخالت بیگانه در امور داخلی کشور است.

۱۳ آبان نماد روحیه مخالفت با دخالت بیگانه در امور داخلی کشور استمحمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: 13 آبان روز تاریخی کم نظیری در کشور ما بوده و نمادی از روحیه مخالفت با دخالت بیگانه در امور داخلی کشور است.

وی در خصوص اهمیت روز ۱۳ آبان و چرایی گرامیداشت این روز بزرگ اظهار کرد: ۱۳ آبان یادآور فرازهای مهم و مختلف تاریخ معاصر است، بطوریکه حضور جوانان و نوجوانان در مبارزات که منتهی به کشتار آنان در ۱۳ آبان ۵۷ شد، یکی از این مناسبتها است که سالها پیش از تبعید امام خمینی(ره) در همین روز رخ داد و منشا بزرگترین تحول تاریخ معاصر شد.

عضو هئیت رئیسه مجلس، ادامه داد: اشغال سفارت آمریکا در شرایطی که این سفارت به مرکزی برای طراحی انواع فتنه‌ها و کودتاها تبدیل شده بود نیز فراز مهم دیگری بود.

فرهنگی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان نوجوانان و جوانان امروز را با روحیه انقلابی و استکبار ستیزی تربیت کرد، گفت: این موضوع نیاز به کار فرهنگی توسط نهادهایی چون آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی دارد که در این زمینه کم کاری های زیادی وجود دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت حفظ و تداوم شعار «مرگ بر آمریکا» و عدم جایگزینی موضوع سازش بجای این شعار، تاکید کرد: دشمنی و خیانت‌های آمریکا، قبل از انقلاب اسلامی شروع شده و با جدیت فراوانی ادامه داشته است و سازش با دشمنی که حتی به توافقات و تعهدات خود نیز پای بند نیست، معنی ندارد. لذا مرگ بر آمریکای واقعی عبارت است از عدم همراهی با توطئه های این جنایتکاران بین المللی.

وی خاطرنشان کرد: با تبیین واقعیات انقلاب با استفاده از شیوه‌های متنوع آموزشی و هنری و با بهره‌گیری از اصول روانشناختی، می‌توان روحیه‌ استکبار ستیزی را در بین جوانان و نوجوانان امروز مخصوصاً در فضای کنونی جنگ نرم کنونی حفظ کرد که البته هنوز هم جوانان گسترده تر از دوران انقلاب در صحنه حاضر هستند و در هر فرصتی که پیدا می کنند وارد میدان می شوند.

فرهنگی در پایان با اشاره به موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تفاوت رویکرد دو کاندیدای انتخابات این کشور گفت: به هر حال دو حزب با هم تفاوت‌هایی دارند و حداقل در شیوه‌ها متفاوت عمل می‌کنند اما در صورتی که مدیریت ما صحیح و کارآمد باشد، می‌توان هر تهدیدی را به فرصتی تاریخی تبدیل کرد. آنها در مواجهه با کشورمان مواضع استراتژیک واحدی دارند اما روشهایشان مختلف است. با هرکدام می‌توان فرصت‌های متفاوتی را ایجاد کرد. اما این که خودمان را متناسب با آنها تنظیم کنیم و دست روی دست بگذاریم و امیدهای واهی به جامعه تزریق کنیم مسلما خطا است.

انتهای پیام
captcha