اجرای ۲۶۰۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته بسیج در زنجان
کد خبر: 3936013
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

اجرای ۲۶۰۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته بسیج در زنجان

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از اجرای ۲۶۰۰ برنامه در هفته بسیج خبر داد و گفت: ۴۲ پروژه عمرانی در این هفته افتتاح می‌شود.

اجرای 2600 برنامه برای هفته بسیج در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، ابوالفضل طهماسبی، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، امروز، ۲۸ آبان‌ماه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: هدف از گرامیداشت این هفته تبیین دستاوردها و خدمات ۴۱ ساله بسیج است و بزرگترین خدمت بسیج دفاع از اسلام و انقلاب بوده و نیروهای عظیم مردمی در دوران دفاع مقدس با تمام وجود به میدان آمدند و برای حفظ اسلام و قرآن در مقابل تمام گردن‌کشان عالم با قدرت ایستادند.

وی تصریح کرد: بسیج همچنان امیدآفرین است و هر کجا گره‌ای باشد ورود می‌کند و تا کنون خدمات قابل توجهی در عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی انجام داده است. سال‌های قبل بیشترین کارهای فرهنگی و اردویی در قالب راهیان نور انجام شد، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اردوها برگزار نمی‌شود.

طهماسبی در مورد فعالیت‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی بیان کرد: ۵۰۸ پروژه عمرانی در سال ۹۸ و ۹۹  و ۱۹۲ پروژه فرهنگی در مناطق محروم اجرا شده و ۴۸ پروژه که بیشتر آن به حوزه آبرسانی مربوط می‌شود توسط بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دست اقدام است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه معیشتی قبل از کرونا هم فعالیت‌هایی در بسیج انجام می‌گرفت، ابراز کرد: ساخت خانه‌های محرومان، کمک به معلولان و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، تهیه جهیزیه و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از جمله این فعالیت‌ها است و نمود این کمک‌ها بعد از فرمان مقام معظم رهبری در قالب کمک‌های مومنانه بروز یافت که در قالب آن ۲۲۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده است.

وی ادامه داد: ۱۵۰ سری جهیزیه با کمک کمیته امداد، ۵ هزار بسته نوشت‌افزار به دانش‌آموزان نیازمند، ۵۰ هزار پرس غذا و ۴۰ هزار بسته بهداشتی توزیع شده است و نیروهای جهادی ۱۲ هزار نقطه را ضدعفونی کردند و  ۱۰۹ کارگاه دوخت ماسک و لباس ویژه بیمارستانی راه‌اندازی شد و توزیع ۳ میلیون ماسک رایگان داشتیم.

طهماسبی با بیان اینکه ۶ هزار گروه جهادی با ۳۰ هزار نفر نیرو برای مبارزه با کرونا پای کار آمدند، یادآور شد: بسیج جامعه پزشکی برای شناسایی و معتادان متجاهر ورود پیدا کرد. ۵۲ سالن ورزشی را در سطح استان راه‌اندازی کردیم که در هنگام بحران یا اجرای برنامه‌های فرهنگی ورزشی آماده خدمت‌رسانی است.

وی بیان کرد: بیش از ۵۵۰ صندوق قرض‌الحسنه پایگاهی راه‌اندازی کردیم و نیروهای تیپ 36 سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان هرکجا نیاز به محرومیت‌زدایی داشته ورود کردند و برای کمک‌رسانی در سیل شمال و جنوب حاضر شدند و در حوزه روستایی خدمات ارزنده‌ای ارائه دادند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در مورد اصول و سیاست‌های هفته بسیج تصریح کرد: تبیین تاریخچه بسیج از دفاع سخت، امنیت فرهنگی تا مقابله با ویروس کرونا، همچنین امیدآفرینی با ایجاد شور و نشاط اجتماعی، تمرکز بر ابتکارات و خلاقیت‌های برتر، توجه به شعار سال و تمرکز بر اهداف کلان فرهنگی تمدن‌سازی بسیج با معرفی سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی از مهمترین این محورها هستند.

وی تعداد برنامه‌های هفته بسیج را 2 هزار و 608 مورد در قالب 90 عنوان برشمرد و گفت: 42 پروژه عمرانی در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد که شامل خانه عالم، مرمت مسجد، خانه‌های محروم و پروژه‌های آبرسانی می‌شود و نهضت خدمت خالصانه رویکرد محوری برنامه‌ها است.

طهماسبی در پایان با اشاره به اینکه تدوین و طراحی برنامه‌ها با صرفه اقتصادی، گره‌گشایی انسجام‌بخشی الگوساز و امت‌ساز انجام می‌شود، ادامه داد: اجرای گشت‌های رضویون در محله‌ها، اجرای پویش سلیمانی‌ها، تجلیل از مدافعان سلامت و رونمایی از کتاب دفاع مقدس و افتتاح فروشگاه کتاب ویژه دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته بسیج است.

انتهای پیام
captcha