اجرای پویش «ایران مهربان» در زنجان
کد خبر: 3936252
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

اجرای پویش «ایران مهربان» در زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از اجرای پویش «ایران مهربان» و طرح «هر کارمند حامی یک فرزند معنوی» در استان برای جذب حامیان و استفاده از ظرفیت خیران در کمک به ایتام و فرزندان محسنین خبر داد.

اجرای پویش «ایران مهربان» در زنجانهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اینکه اجرای طرح اطعام حسینی از ماه محرم همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون بیش از 9 میلیارد و 699 میلیون تومان در قالب طرح‌های «اطعام حسینی» و«احسان حسینی» در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان مشارکت کرده‌اند.

وی بیان کرد: تاکنون 47 هزار و 525 بسته غذایی و معیشتی به ارزش بیش از 6 میلیارد و 445 میلیون تومان از مجموع مشارکت خیران استان، تهیه و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و درج دستورالعمل‌های آموزشی در جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در بین مددجویان  این نهاد توزیع ‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در مورد بخش ایتام و محسنین ابراز کرد: در حال حاضرقریب به 4 هزار نفر از ایتام و فرزندان محسنین استان زنجان تحت حمایت این نهاد هستند که 193 نفر از فرزندان محسنین فاقد حامی بوده و با اجرای پویش‌ها و طرح‌ها تلاش بر حامی‌یابی برای این افراد هستیم.

وی اجرای پویش «ایران مهربان» را یکی از برنامه‌ها در راستای حامی‌یابی برشمرد و گفت: در حال حاضر با مشارکت خوب حامیان و خیران زنجانی سرانه پرداختی به ایتام 836 هزار و فرزندان محسنین 319 هزار تومان است که با اجرایی این پویش سرانه پرداختی به آنها افزایش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد.

این مسئول ادامه داد: قریب به 4 هزار یتیم و فرزند محسنین در استان تحت حمایت کمیته امداد بوده و 24 هزار حامی در کمک به این ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد استان زنجان را همراهی می‌کنند و با اجرای پویش «ایران مهربان» امید است تا پایان سال جاری هیچ یتیمی در استان بدون حامی نباشد و در سطح استان 22 هزار 743 حامی جدید جذب شود.

صفری یادآور شد: اجرای طرح «هر کارمند یک حامی» در دستگاه‌های استان در تحقق این هدف نقش موثری داشته و سایر اصناف و اقشار جامعه نیز می‌توانند در کنار کارمندان در این طرح مشارکت داشته باشند. در حال حاضر 3 هزار و 3۵۰ دانش‌آموز و 261 دانشجو نیز تحت حمایت هستند که با توجه به نیازهای مختلف این دانش‌آموزان و دانشجویان، نیازمند حمایت حامیان و خیران نیکوکار هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه برای مشارکت در پویش ایران مهربان هر فرد می‌تواند با هر مبلغی حامی طرح اکرام ایتام ومحسنین شود، اظهار کرد: شیوه‌های مشارکت طرح معنوی اکرام ایتام و محسنین ثبت‌نام در سایت اکرام به نشانی ekram.emdad.ir، ارسال عدد ۱ به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳24، تماس با شماره ۰۹۶۸۸۷ تماس و مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان است.

انتهای پیام
captcha