تغییر باورهای غلط با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و روحانیت / تحقیقات، پیوست فرهنگی داشته باشند
کد خبر: 3937705
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
استاندار خراسان‌جنوبی:

تغییر باورهای غلط با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و روحانیت / تحقیقات، پیوست فرهنگی داشته باشند

حمید ملانوری با بیان اینکه خراسان‌ جنوبی، استانی سرشار از استعدادهای منحصر به فرد است و مردم باید آن را باور کنند، گفت: با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و روحانیت، مبلغان، آموزش و پرورش، جامعه دانشگاهی و فرهنگی می‌توان تغییر باورهای غلط موجود و جهت‌دهی آنها را رقم زد.

تغییر باورهای غلط با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و روحانیت / تحقیقات، پیوست فرهنگی داشته باشندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حمید ملانوری، استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته، هفتم آذرماه در جلسه هم‌اندیشی با جمعی از روحانیون استان با بیان اینکه مردم در تمام کشور و در استان به جامعه روحانیت، اعتماد ویژه دارند، اظهار کرد: از ظرفیت روحانیت، در همه حوزه‌ها باید استفاده شود.

وی با بیان اینکه به‌واسطه اعتماد مردم، روحانیت باید در کنار تمام ارکان و شئون جامعه حضور مستمر داشته باشند، گفت: مردم به منابر، روحانیت و شبکه‌های تبلیغ علاقه‌مند هستند و به آنها اعتماد دارند. با همسویی و همفکری همه اقشار و گروه‌ها، کارها بهتر پیش می‌روند.

ملانوری با بیان اینکه همه ما در یک اردوگاه هستیم و از یک فرمانده فرمان می‌بریم، افزود: رهبر معظم انقلاب که فرمانده این اردوگاه هستند، بر هم‌افزایی و تعامل در مدیریت جامعه تأکید دارند.

وی با بیان اینکه مردم ایران، بهترین مردم و مستحق خدمت هستند، تصریح کرد: مردم همیشه همراه ایران، مستحق بهترین زندگی‌ها هستند.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در شرایط فعلی، اقتصاد و معیشت افراد جامعه، مهم‌ترین دغدغه است که برای رفع آن باید همت و اقدام جدی داشته باشیم.

ملانوری با تشکر از اقدامات تأثیرگذار همه حوزه‌ها در این زمینه، یادآور شد: روحانیون و جامعه فرهنگی و تبلیغی روحانیت نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: در شرایط کرونایی، حضور روحانیون و مبلغان فرهنگی در جمع مردم، به لحاظ روحی و روانی مؤثر است و در  جهت‌دهی عواطف و احساسات نقش مهمی دارد.

استاندار خراسان‌جنوبی به ظرفیت‌های استان اشاره و بیان کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم تا این ظرفیت‌ها را شکوفا کنیم و از آنها بهترین استفاده‌ها را ببریم.

ملانوری ادامه داد: در حوزه‌های معدن، پیشینه تاریخی، چهره‌های فرهنگی، گردشگری، مذهبی و از همه مهم‌تر نیروی انسانی، قابلیت‌های ارزشمندی در استان داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در این زمینه، مهم‌ترین کار، تغییر بینش و نگاه افراد جامعه است، اینکه مردم استان باور کنند، خراسان‌ جنوبی، استانی سرشار از استعدادهای منحصر به فرد است که اگر از آنها درست استفاده شود، می‌تواند بهبود شرایط زندگی را به همراه داشته باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و روحانیت، مبلغان، آموزش و پرورش، جامعه دانشگاهی و فرهنگی می‌توان تغییر باورهای موجود و جهت‌دهی آنها را رقم زد.

ملانوری به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: بنا به این بیانات، کارها باید تخصصی و بر مبنای کار علمی و تحقیقی باشند و از همه مهم‌تر این که پیوست فرهنگی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در کشور و استانی که سرشار از اندیشه، بینش و ایثار است، حتما باید در همه امور به پیوست فرهنگی توجه شود. علاوه بر این، پروژه‌های عمرانی، بهداشتی، اجتماعی و... باید بر اساس فرهنگ بومی منطقه تعریف شوند.

نمایندگان جامعه روحانیت حاضر در این جلسه نیز به طرح مباحثی در خصوص جایگاه حوزه‌های علمیه در استان پرداختند و در زمینه بهره‌برداری از قابلیت‌ها اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام
captcha