توزیع بیش از 400 تبلت بین دانش‌آموزان در زنجان
کد خبر: 3939472
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰

توزیع بیش از 400 تبلت بین دانش‌آموزان در زنجان

استاندار زنجان از توسعه شبکه اینترنت برای فراهم کردن زمینه تحصیل و کسب و کار خانواده‌ها در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: همچنین بیش از 400 تبلت نیز بین دانش‌آموزان فاقد دستگاه الکترونیکی توزیع می‌شود.

توزیع بیش از 400 تبلت بین دانش‌آموزان در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان، 16 آذرماه در جلسه شورای آموزش ‌و پرورش استان زنجان ضمن تبریک روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان در پویایی انقلاب بسیار موثر بودند و از آنجایی که نیروی انسانی یکی از ابزارهای مهم توسعه و پیشرفت کشور است، باید به جوانان و توانمندسازی آنان توجه شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای فراهم کردن زمینه تحصیل دانش‌آموزان فاقد گوشی هوشمند، ابراز کرد: تا کنون ۳۱۹ تبلت بین دانش‌آموزان استان زنجان توزیع شده و ۱٠٠ تبلت دیگر نیز آماده اهدا است. همچنین ۲.۵ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گرفته است تا متناسب با شرایط موجود در بین افراد ذی‌ربط توزیع شود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه نبود اینترنت نباید مانع تحصیل هیچ دانش‌آموزی شود، بیان کرد: تدابیری اندیشده شده تا در مکاهایی که امکان بهره‌مندی از آموزش الکترونیکی و از راه دور وجود ندارد، آموزش‌وپرورش اقدام به عرضه بسته‌های آموزشی کند.

وی به سفر وزیر ارتباطات و  فناوری اطلاعات و قول‌هایی برای توسعه شبکه اینترنت اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال ۹۹ سایت اینترنتی در استان زنجان راه‌اندازی می‌شود که با این کار ۱۵ هزار خانوار تحت پوشش شبکه اینترنت قرار می‌گیرند و تاکنون ۷۰ سایت اینترنتی فعال شده و برای این موضوع بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

حقیقی با اشاره به اینکه باید اطلاعات مدارس فاقد اینترنت جمع‌آوری و در اختیار اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گیرد، ادامه داد: همچنین باید یک جمع‌بندی و یکسان‌سازی آمار توسط دستگاه‌ها انجام شود تا برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد عدالت آموزشی انجام گیرد.

وی آموزش خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان را یکی از موثرترین راه‌ها برای نهادینه‌‌سازی باورهای فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: اکنون هم باید با آموزش شیوه‌نامه‌های بهداشتی هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت برای خانواده‌ها باشد.

انتهای پیام
captcha