بیش از 8000 دانش‌آموز زنجانی فاقد گوشی هوشمند هستند
کد خبر: 3938886
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

بیش از 8000 دانش‌آموز زنجانی فاقد گوشی هوشمند هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه بیش از 8000 دانش‌آموز زنجانی فاقد گوشی هوشمند هستند، گفت: از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف انتظار داریم با راه‌اندازی پویشی 15 روزه، لوازم الکترونیکی مورد نیاز برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم شود.

بیش از 8000 دانش‌آموز زنجانی فاقد گوشی هوشمند هستندبه گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی‌‌نافچی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، 13 آذرماه در جلسه رزمایش مواسات و کمک مومنانه که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: اجرای طرح شهید سیلمانی با کمک نهادهای مختلف از جمله سپاه، اوقاف و امور خیریه و سایر نهادهای حمایتی در استان زنجان آغاز شده و تا کنون دستاوردهای خوبی برای کمک به بخش بهداشت و درمان و پیشگیری از کرونا داشته است.

وی با اشاره به اینکه مشاهده آمار متوفیان کرونایی حاکی از درگیری بیشتر سالمندان با این پدیده است، ابراز کرد: از همین‌رو در طرح شهید سلیمانی به سالمندان و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، توجه ویژه‌ای می‌شود و تلاش شده زمینه تهیه لوازم و ارزاق مورد نیاز سالمندان فراهم شود تا کمتر از خانه خارج شوند.

این مسئول به اجرای محدودیت‌های هوشمند برای کاهش انتقال ویروس کرونا و حفظ سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: در ارزیابی‌های صورت گرفته، در برخی از حوزه‌ها شاهد رعایت ۹۷.۵ درصد شیوه‌نامه‌های بهداشتی بودیم که این حجم از رعایت پروتکل‌ها، نشان از فهم مردم ولایت‌مدار استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه با اعمال محدودیت‌هایی دو هفته‌ای در استان، سه شهرستان زنجان، ابهر و خدابنده از وضعیت قرمز خارج شد، بیان کرد: امیدواریم با همکاری مردم در رعایت پروتکل‌ها بتوانیم شرایط را برای کسب و کار و زندگی در شرایط هم‌زیستی با کرونا فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه کرونا برمعیشت و اقتصاد مردم به ویژه چهار دهک پایین، تاثیرات قابل توجه‌ای گذاشته است، ادامه داد: ۱۳۰ میلیارد تومان کمک‌های مومنانه تاکنون توسط دستگاه‌های مربوطه و خیران جمع‌آوری شده است ولی باید این پویش‌ها تقویت شود؛ چراکه هنوز پایان کار نیست.

مرادی حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، ایجاد فضای همدلی و تفاهم در سطح استان و تامین گوشی و خرید تبلت برای دانش‌آوزان بی‌بضاعت را از اهداف رزمایش‌های کمک مومنانه برشمرد و گفت: ۸۴۸۱ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی در سطح استان فاقد گوشی موبایل هستند که با کمک خیران باید زمینه تحصیل همه این افراد فراهم شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم که اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، خیران سلامت و شوراهای اسلامی شهرها و دهیاران، پویشی را در عرض ۱۵ روزه راه‌اندازی کنند تا این جمعیت از دانش‌آموزان با افت تحصیلی مواجه نشوند، چراکه نسل آینده استان از این حوزه دچار آسیب نشوند.

انتهای پیام
captcha