اعلام ویژه‌برنامه‌های هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز در کردستان
کد خبر: 3939602
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

اعلام ویژه‌برنامه‌های هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز در کردستان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و‌ پرورش استان کردستان از اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز با رویکرد فضای مجازی در استان کردستان خبر داد و گفت: مراکز دارالقرآن شهرستان‌های سروآباد، سقز و مریوان در این هفته افتتاح خواهد شد.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و‌ پرورش استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آغاز هفته قرآن، عترت و نماز از 23 تا 30 آذرماه در استان اظهار کرد: در این راستا دستورالعمل اجرایی هفته قرآن، عترت و نماز به واحدهای اداری و آموزشی استان ابلاغ شده است.

وی افزود: تعمیق و توسعه فرهنگ غنی قرآن کریم، عترت(ع) و فرهنگ اقامه نماز، زمینه‌سازی جهت انس بیشتر دانش‌آموزان و فرهنگیان با قرآن، برگزاری مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و زمینه‌سازی جهت شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و مصونیت‌بخشی جوانان و نوجوانان با بهره‌گیری از معارف قرآن کریم و اهل بیت(ع) و احکام دینی در برابر تهاجم فرهنگی غرب از مهم‌ترین اهداف این هفته است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان کردستان به اقدامات اجرایی هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز پرداخت و بیان کرد: افتتاح مراکز دارالقرآن شهرستان‌های سروآباد، سقز و مریوان، برگزاری همایش پیش اجلاسیه نماز استانی و تجلیل از فعالان نماز در دو بخش فرهنگیان و دانش‌آموزی، دیدار فعالان قرآن استانی با نماینده ولی فقیه در استان و خانواده‌های شهدا با محوریت خانواده‌های قرآنی از برنامه‌های شاخص استان کردستان در این هفته است.

وی فضاسازی سمعی و بصری مدارس و ادارات، اجرای محافل انس با قرآن با حضور قاریان کشوری و بین‌المللی دانش‌آموزی، اعلام فراخوان شرکت در طرح حفظ موضوعی قرآن کریم، طرح امام‌شناسی«مصباح الهدی» و تشویق دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در طرح ملی نور (حفظ ترتیبی) قرآن کریم را از دیگر برنامه‎های ابلاغی این هفته ذکر و اعلام کرد: بیشتر این برنامه‌های قرآنی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

نریمانی بیان کرد: ترویج فرهنگ آشنایی دانش‌آموزان با مرجعیت و تقلید(ویژه اهل تشیع)، برگزاری مسابقه انشای نماز به صورت هماهنگ شهرستانی در تاریخ 25 آذرماه جاری به صورت مجازی از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز است.

وی یادآور شد: تشکیل ستاد بزرگداشت هفته قرآن، عترت و نماز، ارسال شیوه‌نامه به واحدهای آموزشی، انجام تبلیغات در فضای مجازی، برگزاری جلسات توجیهی، برگزاری مرحله اول مسابقات قرآن، عترت و نماز به صورت مجازی و معرفی نرم‌افزارهای قرآنی به دانش‌آموزان از دیگر اقدامات اجرایی در این هفته است.

انتهای پیام
captcha