ارسال 231 اثر به نمایشگاه هنرهای تجسمی زنجان
کد خبر: 3940317
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴

ارسال 231 اثر به نمایشگاه هنرهای تجسمی زنجان

آیین اختتامیه نخستین جشنواره نمایشگاه‌های مجازی هنرهای تجسمی استان زنجان برگزار شد و از بین 231 اثر ارسالی، 8 نفر از برگزیدگان تجلیل شدند.

ارسال 231 اثر به نمایشگاه هنرهای تجسمی زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیین اختتامیه نخستین جشنواره نمایشگاه‌های مجازی هنرهای تجسمی استان زنجان 20 آذرماه در تالار اندیشه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد که در آن هنرمندان رشته‌های خوشنویسی، طراحی، نقاشی، تصویرسازی، پوستر و عکاسی آثار خود را ارائه دادند.

231 اثر توسط دبیرخانه نخستین جشنواره نمایشگاه‌های مجازی هنرهای تجسمی استان زنجان دریافت شد که در رشته نقاشی کودک ۳۴ اثر، طراحی ۲۵ اثر، عکاسی ۱۱۱ اثر، خوشنویسی ۳ اثر، پوستر ۱۴ اثر و تصویرسازی ۱۱ به دبیرخانه ارسال شده بود.

در نقاشی بزرگسال از سعیده دوستی، در رشته عکاسی از آیناز احمدی‌زاده و دانیال رابط، در رشته طراحی از ریحانه رضایی، در رشته تصویرسازی از زهرا نبئی، در طراحی پوستر از محمد شامی، در رشته نقاشی کودک از کیان غلامی ۶ ساله و خردسال‌‌ترین شرکت کننده سارا شجاعی ۳ ساله تجلیل شد.

محمدربیع احمدخانی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در آیین اختتامیه نخستین جشنواره نمایشگاه‌های مجازی هنرهای تجسمی استان زنجان اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه کار ارزشمندی بوده است و امیدواریم برگزاری این جشنواره استمرار داشته باشد تا شاهد هنرنمایی هرچه بیشتر هنرمندان باشیم.

وی با اشاره به اینکه نخستین جشنواره نمایشگاه‌های مجازی هنرهای تجسمی استان زنجان با هدف شناسایی استعدادها و هدایت استعدادهای هنری و ایجاد انگیزه بین هنرمندان برگزار شد، خاطرنشان کرد: از بین ۲۳۱ اثر ارسال شده ۸ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شده است اما قطعا همه آثار ارسالی از کیفیت بالایی برخوردار است.

داودبیگی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امکان برگزاری نمایشگاه هنری و فرهنگی را در سایت رسمی اطلاع رسانی این نهاد فراهم کرده است و متقاضیان و علاقه‌مندان می‌توانند درخواست برگزاری نمایشگاه را از طریق معاونت فرهنگی و رسانه‌ای و هنری، سینمایی پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه آثار هنرمندان جهت استفاده علاقمندان از طریق سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به نمایش عموم در آمد‌، ادامه داد: صفحه نمایشگاه مجازی این اداره کل از طریق آردس اینترنتی https://zanjan.farhang.gov.ir/fa/fairandfestival در دسترس علاقه‌مندان است.

این مسئول افزود: هرچند فضای مجازی شاید به آن صورت بازتاب نداشته باشد، با این حال برنامه‌ها تعطیل نبوده و استقبال از فضای مجازی نیز مطلوب بوده است. دومین جشنواره نیز از امروز کلید می‌خورد و در تارنمای اداره کل قابل مشاهده است که اختتامیه آن نیز اسفندماه برگزار خواهد شد.

حمیدرضا بازرگانی، نماینده هیات داوران در ادامه تصریح کرد: به عقیده بنده تنوع و تکثر در آثار ارسالی مطلوب بوده اما مورد دوم جایگاه آثار فرمگرا بود که بسیار کمرنگ ارائه شد و از اساتید نیز درخواست داریم که از این بابت تلاش بیشتری کرده و اصول اولیه زیبایی‌شناسی تصویر را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: اینکه هنرجو فاقد یک نگاه و تبحر در نگاه فرمگرا باشد قابل قبول نیست و این امر باید تقویت شود و موسسات هنری نسبت به تقویت دیدگاه و نگاه هنری در کنار پرورش مهارت‌های فیزیکی تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha