تحقق ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی مستلزم انس با قرآن است
کد خبر: 3940928
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی:

تحقق ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی مستلزم انس با قرآن است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی مستلزم انس با قرآن کریم، تدبر در آیات نورانی آن و توجه ویژه به فریضه اقامه نماز است.

تحقق ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی مستلزم انس با قرآن کریم استبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، محمد‌علی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با صدور پیامی فرارسیدن هفته قرآن، عترت و نماز را به جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان به‌ویژه فعالان این عرصه تبریک گفت. در متن این پیام آمده است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

حمد و سپاس، خداوندگاری را سزاست که جهان هستی بیافرید و  به انسان مقام خلافت الهی بخشید؛ سپس قرآن را که برنامه سعادت زندگی بشر است؛ برای تربیت و نیل به‌سوی حیات طیبه در اختیار وی قرار داد.

خداوند علیم و سبحان را شاکریم که ما را معلم و دستگاه تعلیم و تربیت را متولی تربیت کودکان و نوجوانان قرار داد تا در مسیر تحقق هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت، که همان تربیت صحیح، همه جانبه و هدایت آینده‌سازان انقلاب اسلامی  به قله‌های کمال و سعادت است؛ سهیم باشیم.

و دیگر بار سجده شکر به آستان کبریائیش می‌ساییم، که سه نعمت در قالب سه منشور الهی،  قرآن، عترت و نماز را به ما ارزانی داشت و به شکرانه این نعمات ارزشمند هفته گرامیداشت قرآن، و عترت و نماز را فرصتی می‌دانیم تا در راستای تبلیغ، گفتمان‌سازی، توسعه و  ترویج فعالیت‌های قرآنی کریم قدم برداریم.

رجاء واثق دارم خادمین آموزش و پرورش؛ در بهارستان علم و ادب با بسیج امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق منویات مقام عظمای ولایت و اجرایی شدن ساحت اعتقادی، عبادی و تربیتی سند تحول بنیادین در بین جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان خطه قهستان زمین  محکم و استوار، گام بر می‌دارند.

بی‌تردید تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی مستلزم تلاش همه جانبه در تمامی ابعاد فرهنگی، علمی، اجتماعی بوده و  با عنایت به اینکه محور تحول در این ابعاد، انس با قرآن کریم، تدبر در آیات نورانی آن و توجه ویژه به فریضه اقامه نماز است؛ تمام برنامه‌های آموزشی و پرورشی این سامان بر محور  فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز تنظیم شده و این برنامه‌ها سرآمد و سرلوحه تمام فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی قرار دارد.»

انتهای پیام
captcha