تشریح برنامه‌های هفته قرآن و عترت مدارس چهارمحال‌وبختیاری در شبکه شاد
کد خبر: 3940999
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

تشریح برنامه‌های هفته قرآن و عترت مدارس چهارمحال‌وبختیاری در شبکه شاد

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری برنامه‌های مجازی هفته قرآن، عترت و نماز مدارس را در بستر شبکه شاد تشریح کرد.

فیروز مطهرنیا، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آغاز هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس از امروز 24 آذر، اظهار کرد: در این هفته که تا 30 آذرماه ادامه دارد، به دلیل حضور نداشتن دانش‌آموزان در مدارس و  همراهی با دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمامی برنامه‌ها از جمله تولید محتوا، در بستر فضای مجازی و شبکه شاد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس، برگزاری محافل قرآنی خانوادگی و جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر و پسر در منزل، برپایی نماز جماعت در منزل و بارگذاری تصاویر در کانال‌ها و گروه‌های مرتبط در شبکه شاد در دستور کار مدارس قرار گرفته است؛ البته برگزاری محافل انس با قرآن و ختم سوره‌ها نیز معمولاً در ساعات خاصی در گروه‌های گوناگون شبکه شاد برگزار می‌شود و دارالقرآن‌های آموزش و پرورش محافل انس با قرآن و هم‌خوانی را برای قرآن‌آموزان خود پیش‌بینی کرده‌اند که در فضای مجازی برگزار می‌شوند.

مطهرنیا مسابقات کتابخوانی را بخش دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته دانست و تصریح کرد: بر این اساس، با همکاری ستاد اقامه نماز استان مسابقه مطالعه محتوای «پرتویی از نماز در قرآن و حدیث»، برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان باید پس از مطالعه محتوا پاسخ پرسش ها را در قالب یک عدد 12 رقمی به سامانه پیامکی آموزش‌و‌پرورش استان تا دوازدهم دی‌ به شماره 3000802060 ارسال کنند که برگزیدگان از طریق پرتال اطلاع‌رسانی آموزش‌و‌پرورش استان معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال‌وبختیاری در مبحث تولید محتوای شبکه شاد جزو استان‌های فعال کشور است، گفت: در هفته قرآن، عترت و نماز نیز دانش‌آموزان و مربیان به تولید محتوا با موضوعات گوناگون نظیر، مرجعیت و ولایت‌فقیه، مباحث مهدویت و انتظار، نماز، گفتمان‌های دینی، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای مدافع حرم و ... می‌پردازند که محتواهای شاخص برای بارگذاری در کانال‌های کشوری ارسال خواهند شد. همچنین هیئات دانش‌آموزی در روز میلاد حضرت زینب(س) مراسمی را به صورت برخط برگزار و برای شادی روح شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت دعا خواهند کرد.

مطهرنیا با اشاره به آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزی در مرحله آموزشگاهی، بیان کرد: این مسابقات همزمان با هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود و ادامه خواهد داشت.

وی گفت: برگزاری جشن تکلیف آنلاین، پویش ختم قرآن کریم و قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه، واریز سرانه به دارالقرآن‌های آموزش و پرورش برای کمک به تجهیز این مراکز،  برگزاری جلسات مجازی گفتمان‌های دینی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، تبلیغ کانال‌های هفده‌گانه قرآن، عترت و نماز و ترغیب دانش‌آموزان برای عضویت در این کانال‌ها نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در مدارس مناطق مختلف استان است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش با ذکر اینکه امکان برگزاری برخی برنامه‌ها به شیوه مجازی وجود ندارد، اظهار کرد: برنامه‌ای برای تجلیل از خادمان قرآنی پیش‌بینی شده بود که به دلیل تمهیدات بهداشتی امکان برگزاری این مراسم به شیوه شایسته وجود ندارد لذا پیش‌بینی شده که با بهبود شرایط فعلی و در فرصتی مناسب این برنامه برگزار شود.

انتهای پیام
captcha