ایجاد مکتب مقاومت؛ از برکات شهادت سردار سلیمانی
کد خبر: 3943072
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹

ایجاد مکتب مقاومت؛ از برکات شهادت سردار سلیمانی

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه جبهه حق همیشه پیروز نهایی هر نبردی خواهد بود، گفت: یکی از برکات شهادت سردار سلیمانی ایجاد مکتب مقاومت در منطقه است.

ایجاد مکتب مقاومت؛ از برکات شهادت سردار سلیمانیبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، شب گذشته، سوم دی‌ماه در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در جریان واقعه کربلا دشمن با قتل امام حسین(ع) و یارانش و اسیر کردن زنان و کودکان خود را پیروز میدان تصور می‌کرد اما چند روز پس از این حادثه حقیقت ماجرا آشکار شد و همه مردم از قاتلان مظلومان منزجر شدند.

وی بیان کرد: امروز با گذشت حدود 1400 سال از واقعه کربلا، مرقد مطهر امام حسین(ع) و شهدای کربلا روزبه‌روز مزین‌تر و منورتر می‌شود اما اثر و خبری از آن‌هایی نیست که اسب‌ها را بر روی شهدای کربلا می‌تاختند و امروز کربلا بستر حکومت عدل مهدوی را آماده می‌کند که فقط در اربعین بیش از 20 میلیون جمعیت در آنجا حضور پیدا می‌یابد.

امام جمعه زنجان با اشاره به برکات شهادت سردار سلیمانی با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: سیلی اول بر چهره جنایتکاران، موجی بود که در مراسم تشییع پیکر مطهر شهیدان سلیمانی و ابومهدی در عراق و ایران ایجاد شد، سیلی دوم، حمله به پایگاه نظامی عین‌الاسد و سیلی سوم نیز تصویب قانون اخراج آمریکا از منطقه بود البته رهبر انقلاب فرمودند که مجازات عاملان و آمران بر سر جای خود باقی است.

وی ایجاد یک مکتب جدید از مقاومت را جزو برکات شهادت حاج قاسم سلیمانی برشمرد و گفت: این مکتب ادامه‌دهنده راه کربلا است. مکتب شهید سلیمانی در ابعاد مختلف به مردم و به‌ویژه جوانان معرفی شود و بُعد معرفی فرهنگی و ماندگار ایشان، تیتر و سرلوحه کارها باشد.

خاتمی ادامه داد: متولیان ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی در کنار مسائل احساسی باید به ویژگی‌ها و نکات مهم این شهید والامقام از جمله مدیر، مدبر، شجاع، اخلاص، بصیرت و ولایتمداری او توجه بیشتری داشته باشند.

به‌کارگیری شبکه شاد برای معرفی سردار سلیمانی

فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اتفاقاتی که پس از شهادت سردار سلیمانی در دنیا رخ داد هیچ عایدی جز بدنامی، برای استکبار و استبداد و نوکران منطقه‌ای آن‌ها نداشت، تصریح کرد: یکی از آن‌ها این بود که آمریکا و اسرائیل با تزریق مالی نوکران منطقه‌ای خود، جمهوری اسلامی را در ابعاد مختلف نظامی و اقتصادی تهدید می‌کردند.

وی یادآور شد: دشمن پس از شهادت سردار سلیمانی، کار را برای ایران تمام‌شده فرض می‌کرد اما به برکت خون این شهید، شرایط دشمنان نه تنها به حالت اولیه بازگشت بلکه بدتر هم شد. توطئه‌ای که نوکران منطقه‌ای استکبار و کشورهایی که فقط نام اسلام را یدک می‌کشند، نیز عقیم ماند و آن‌ها بدنام شدند.

این مسئول ابراز کرد: اسرائیل هم که در چند سال گذشته، دولتش را پی‌درپی تغییر می‌دهد نشان از این دارد که از درون پوچ می‌شود و امروز شاهدیم که حکومت ترامپ و آمریکا به جایی رسیده که مردم نیز حکومت وی را قبول نکرد و حیثیتی که از آمریکا در موضوع اجتماعی و سیاسی از جمله کرونا و انتخابات ماند را مشاهده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدیریت و کنترل ویروس کرونا با وجود اینکه امکانات بهداشتی آمریکا حداقل 9 برابر ایران است اما امروز ترامپ و حکومتش به وضعیتی افتاده که از کنترل این بیماری عاجز هستند.

حقیقی بیان کرد: امروز عرصه به قدری برای استکبار، تنگ شده که دست به عملیات کوردلانه، بزدلانه و ناجوانمردانه می‌زند اما مردم بصیر ما از ابتدای انقلاب تاکنون با هوش و بصیرت سیاسی که دارند، نشان دادند که علی‌رغم تمام فشارهایی که در شرایط کرونا و تحریم وارد می‌شود در مقابل استکبار، ایستاده‌اند و هزینه ایستادگی و مقاومت را هم با افتخار می‌پردازند.

وی به اجرای تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای بزرگداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی توسط دستگاه‌های مختلف در سطح استان با مسئولیت فرمانداران و با هماهنگی از طریق یک مرجع تاکید کرد و گفت: مراسم بزرگداشت باید در شان، مقام و منزلت شهید قاسم سلیمانی برگزار شود.

استاندار زنجان با تاکید بر استفاده از ظرفیت شبکه شاد در معرفی شهید سلیمانی اظهار داشت: معلمان در سطح استان در ایام شهادت ایشان 5 دقیقه قبل از آغاز تدریس، مطالبی که به صورت متمرکز با هماهنگی سپاه و آموزش و پرورش تهیه می‌شود را برای آشنایی دانش‌آموزان با آن شهید ارائه دهند.

وی ابراز کرد: دستورالعمل اجرای برنامه‌های دهه بصیرت نیز از سوی شورای امنیت کشور و ستاد ملی پیشگیری و کنترل کرونا ابلاغ شده که بر اساس آن برای اجرای برنامه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام
captcha