از اجرای شیفت ایثار زنجانی‌ها تا نذر هوشمند در دهه بصیرت
کد خبر: 3941780
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

از اجرای شیفت ایثار زنجانی‌ها تا نذر هوشمند در دهه بصیرت

در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه بصیرت استان زنجان برنامه‌هایی همچون نذر هوشمند، شیفت ایثار، نشست‌های بصیرتی اینستاگرامی و نذر خون تدارک دیده شد.

از اجرای شیفت ایثار زنجانی‌ها تا نذر هوشمند در دهه بصیرتبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی ناصر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان، شب گذشته، 27 آذرماه در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه بصیرت اظهار کرد: برنامه‌‌های دهه بصیرت از روز 9 دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با شعار محوری بصیرت فاطمی، ولایت‌مداری و مقاومت علوی آغاز می‌شود و به دلیل شیوع کرونا برنامه‌های این دهه به صورت مجازی تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: از سال گذشته روزهایی همچون شهادت شهید قاسم سلیمانی به عنوان مکتب و الگوی به تمام معنا برای همه آزادی خواهان و انسان‌های بصیر، حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد، اربعین شهید فخری‌زاده اتفاق افتاده است که امسال برنامه‌های مختلفی در راستای این مناسبت‌ها در استان برگزار می‌شود.

محمد نجفی‌راد، جانشین فرماندهی سپاه ناحیه زنجان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به مناسبت دهه بصیرت، ابراز کرد: مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول از برگزاری جلسات بصیرتی در لایو اینستاگرام به مناسبت دهه بصیرت خبرداد و گفت: خدمات‌رسانی به مردم در قالب میز خدمت و شیفت ایثار از دیگر برنامه‌های این دهه محسوب می‌شود و کمک‌های مردمی در اختیار آسیب‌دیدگان کرونا قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری طرح شهید قاسم سلیمانی در زنجان، تصریح کرد: با اجرای این طرح 30 درصد شیوع بیماری کرونا کاهش یافته است. بسیجیان در قالب گروه‌های نظارتی، حمایتی و مراقبتی در این طرح فعالیت می‌کنند و با مراجعه به درب منازل بیماران کرونایی برابر شیوه‌نامه‌های ارائه شده خدمات ارائه می‌شود.

نجفی‌راد با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در جمع‌آوری کمک مومنانه در همه مناطق شهر زنجان ادامه داد: ۸۵ هزار بسته در هفت مرحله رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در زنجان توزیع شد. یکی از طرح‌های اثرگذار برنامه نذر خون برای جبران کاهش ذخیره خون در کشور بود که در شهرستان زنجان نیز اجرایی شد و این هفته نیز ادامه دارد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه زنجان از اجرای برنامه مدون نذر هوشمند به همت بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزان برای تهیه گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان خبرداد و افزود: تولیدات رسانه‌ای نیز به مناسبت دهه بصیرت مورد توجه قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی، معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه به سهم خود در برنامه کتابخوانی مکتب حاج قاسم نقش‌آفرینی می‌کند و این مسابقه برای عموم مردم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به انتشار عکس، نصب بنر متناسب با ایام بصیرت در امامزادگان و بقاع متبرکه، گفت: به مناسبت اولین سالگرد شهید قاسم سلیمانی ۲ هزار بسته غذای گرم در استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha