افتتاح سه مرکز دارالقرآن در شهرستان‌های کردستان
کد خبر: 3943431
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

افتتاح سه مرکز دارالقرآن در شهرستان‌های کردستان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و ‌پرورش کردستان از افتتاح و راه‌اندازی مراکز دارالقرآن نور شهرستان مریوان، حضرت رسول(ص) سروآباد و امام خمینی(ره) سقز خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان، در حاشیه افتتاح دارالقرآن شهرستان‌های مریوان، سروآباد و سقز که به مناسبت گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز امروز، ششم دی‌ در این شهرستان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: تأسیس و راه‌اندازی دارالقرآن‌ها در آموزش‌و‌پرورش با رویکرد تعمیق و توسعه فرهنگ غنی‌سازی قرآن کریم و زمینه‌ساز شکوفایی و رشد استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان و مصونیت بخش جوانان و نوجوانان در برابر تهاجم فرهنگی غرب است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۷۹ هزار نفر از دانش آموزان استان در حفظ جز سی‌ام قرآن کریم شرکت کرده‌اند، افزود: در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن بیش از ۱۱۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان شرکت داشته‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان با اشاره به کسب سه رتبه کشوری شامل رتبه اول، دوم و چهارم مسابقات قرآن، نماز و عترت در سال تحصیلی گذشته عنوان کرد: این موفقیت درخشان نوید بخش آینده درخشان برای استان کردستان است و امیدواریم در سال تحصیلی جاری شاهد موفقیت های بیشتر و بهتری باشیم.

وی با اشاره به اینکه هر ساله از ۲۳ تا ۲۹ آذرماه با عنوان هفته قرآن و عترت نامگذاری شده است، بیان کرد: برگزاری سی‌و‌نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین رویدادهایی هفته قرآن و عترت بوده است که امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نریمانی با اعلام اینکه سال گذشته ۱۰۹ هزار نفر از دانش‌آموزان استان کردستان در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند، یادآور شد: پیش‌بینی ‌می‌شود امسال نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان کردستانی در این دوره از رقابت‌های قرآنی شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha