حمایت دستگاه قضا از شناسنامه‌دار کردن موقوفات در زنجان
کد خبر: 3943671
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶

حمایت دستگاه قضا از شناسنامه‌دار کردن موقوفات در زنجان

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: شناسنامه‌دار کردن موقوفات برای پرهیز از شبهه‌افکنی یک ضرورت است و دستگاه قضا از احیای حقوق موقوفات حمایت می‌کند.

حمایت دستگاه قضا از شناسنامه‌دار کردن موقوفات در زنجانحجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، 7 دی‌ماه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعات پرونده‌های دادگستری مربوط به املاک است و نبود اسناد متقن مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه برای اثبات موقوفه بودن اماکن و ابنیه‌ها در دادگاه‌ها نیازمند ارائه مستندات و دلایل محکمه‌پسند هستید، ابراز کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان باید اقدامات لازم برای ثبت موقوفات و شناسنامه‌دار کردن آن‌ها را انجام دهد تا شبهه‌ای در خصوص احیای موقوفه‌ها ایجاد نشود.

این مسئول با اشاره به اینکه باید به موقوفات به‌عنوان سنت حسنه، بنگاه اقتصادی به نفع فقرا و در راستای ترویج فرهنگ اسلام توجه کرد و افزود: موقوفات نباید موجب بدبینی مردم شود و برای مردم مزاحمت ایجاد کند بله باید با تعامل اجتماعی راهگشای نیازمندی‌های جامعه باشد.

رئیس شورای قضائی استان زنجان به نظارت بر عملکرد متولیان، حمایت دستگاه قضاء از وقف و موقوفه و رعایت حق و حقوق مردم در اجرای نیات واقفان تاکید کرد و گفت: کوتاهی و سهل‌انگاری مسئولان دستگاه‌ها در انجام وظایفشان که منجر به ترک فعل می‌شود، پذیرفتی نیست، مسئولان باید پاسخگوی کوتاهی‌های خود باشن.

وی در پاسخ به درخواست مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و اداره حقوقی مبنی بر تسریع در بررسی و رسیدگی به 474 فقره پرونده اوقاف در دادگاه‌های استان اظهار کرد: طرح دعوا در دادگاه‌ها باید بر اساس مستندات و ادله متقن باشد تا دادگاه بر اساس آن ادله حکم صادر کند.

انتهای پیام
captcha