سردار سلیمانی برای جهاد در راه خدا هجرت کرد
کد خبر: 3943683
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵

سردار سلیمانی برای جهاد در راه خدا هجرت کرد

مدیر حوزه علمیه استان همدان اظهار کرد: تمام سجایای اخلاقی سردار سلیمانی اسوه‌ای کامل برای بشریت است، وی حتی طبق قرآن برای جهاد در راه خداوند هجرت کرد.

پیروی سردار سلیمانی از دستور قرآن مبنی بر هجرت برای جهادسیدمصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا، از همدان، با بیان اینکه قرآن کریم همواره به معرفی یک اسوه کامل در زندگی تأکید دارد، اظهار کرد: سردار سلیمانی شخصی نبود که با شهادتش افکارش از بین برود بلکه بسیاری از ویژگی‌های او همچون ساد‌ه‌زیستی، شجاعت، ولایت‌مداری و دلسوزی برای انقلاب برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد.

وی ادامه داد: تمامی نخبگان، مجتهدان، علما، ورزشکاران و بزرگان کشور به‌دنبال اسوه‌ای برای خود خواهند بود که مطابق آن قدم بردارند، سردار سلیمانی اسوه‌ای برتر برای انتخاب این افراد است، او حتی طبق قرآن برای جهاد در راه خداوند هجرت کرد، در آیه 218 سوره مبارکه بقره می‌خوانیم «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أُولَئِكَ يَرْجُونَ رَحْمَتَ اللَّهِ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ؛ آنان كه ايمان آورده و كسانى كه هجرت كرده و راه خدا جهاد نموده‏ اند آنان به رحمت‏ خدا اميدوارند خداوند آمرزنده مهربان است.»

موسوی اصفهانی با تأکید بر اینکه انسان همواره باید برای انجام تکالیف الهی آماده باشد، افزود: برای رسیدن به هدف الهی همچون سردار سلیمانی نباید درگیر مقام و منصب، حقوق و فرزند و اموال دنیایی باشیم.

وی با بیان اینکه تمام طیف آدمی از هر نوع تفکری دوستدار سردار سلیمانی هستند، ادامه داد: این سردار پرافتخار در جبهه‌های جهاد با داعش و هشت سال دفاع مقدس از جان و مال و ناموس مردم دفاع کرد و هر کس وقتی به وجدان خود رجوع کند دوستدار او خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان همدان تصریح کرد: وی در مقابل گروه داعش ایستادگی کرد که تا دندان از طرف آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها مسلح بود و با ایستادگی در مقابل تهاجم دشمن، استقلال مردم را حفظ کرد.

وی در پایان گفت: دلسوزان نظام به فکر ایجاد وحدت مثمر ثمر در بین حوزه و دانشگاه باشند چرا که تربیت شهید سلیمانی‌ها و شهید فخری‌زاده‌ها در گرو وحدت است.

انتهای پیام
captcha