جشنواره عکس «ماندگارهای آسمانی» در یزد برپا می‌شود
کد خبر: 3943965
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷

جشنواره عکس «ماندگارهای آسمانی» در یزد برپا می‌شود

رئیس کمیته هنری دومین کنگره ملی 4000 شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد از برپایی جشنواره عکس «ماندگارهای آسمانی» با موضوع شهدا در این استان خبر داد.

جشنواره عکس «ماندگارهای آسمانی» در یزد برپا می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان‌زاده، رئیس کمیته هنری دومین کنگره ملی 4000 شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد، امروز، 8 دی‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تشکیل کمیته‌های مختلف به منظور برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن دومین کنگره ملی شهدای استان، کمیته هنری به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد و دبیری این کمیته را بسیج هنرمندان بر عهده دارد.

وی ادامه داد: هنر، ابزار کارا و  زبان موثر و ماندگاری است و اگر خواسته باشیم بسیاری از میراث‌های فرد ماندگار شود، در قالب هنر باید ارائه کرد.

جوادیان‌زاده با اشاره به اینکه عرصه هنر با دفاع مقدس ارتباط و هم‌بستگی بسیار کهنی دارد که به نوعی از یک ریشه مشترک داراست افزود: حتی در استان یزد کارهایی که تولید شده، برنامه‌های هنری تحت تاثیر دفاع مقدس بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه ایثار، فداکاری و فرهنگ شهادت با زبان هنر امتداد معنایی پیدا می‌کند گفت: در کمیته هنری دومین کنگره ملی شهدای استان یزد و در جلسات مختلف با انجمن‌های فرهنگی و هنری برنامه‌هایی طراحی و پیش‌بینی شد که در حال برگزاریست و تا برگزاری کنگره در اسفندماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: جشنواره چتر زندگی، تئاتر خیابانی، موسیقی کویرنشینان و... با محوریت موضوع شهدا آثار فاخر و ارزشمندی تولید و ارائه خواهد شد و در بحث خرید کتاب محور اصلی کتب دفاع مقدس قرار گرفته و این کتب در اولویت خرید قرار دارد.

جوادیان‌زاده، تولید و ساخت ویژه برنامه 10 قسمتی اوج هنر از شبکه استانی یزد را یادآور شد و گفت: جشنواره مجازی اوج هنر نیز از آذرماه آغاز شده و هنرمندان تا 15 بهمن‌ماه برای ارسال اثر فرصت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، برگزاری شب شعر بین‌المللی مقاومت با عنوان «حسن یوسف»، چاپ ویژه‌نامه کنگره شهدا در دو جلد که جلد اول به زندگی نامه شهدای استان می پردازد و در جلد دوم آن نیز گزارش تفضیلی از برنامه‌های کنگره ارائه خواهد شد، را از دیگر برنامه‌ها دانست.

رئیس کمیته هنری دومین کنگره ملی شهدای استان یزد با اشاره به اینکه هفت عنوان کتاب در حال آماده سازی است و در کنگره رونمایی می شود، تولید چند فیلم مستند، جشنواره عکس‌ ماندگارهای آسمانی، تولید آثار تجسمی پرتره شهدا و اجرای نمایش خیابانی در جنبه تبلیغاتی کنگره شهدا را از دیگر برنامه‌های این کمیته اعلام کرد.

علی محمد پارساییان، مسئول بسیج هنرمندان استان و دبیر کمیته هنری دومین کنگره شهدای استان یزد نیز در این نشست از آماده‌سازی 4000 بیت کتاب شعر با موضوع شهدا خبر داد و گفت: شب شعر بین‌المللی مقاومت با عنوان «حسن یوسف» با حضور شعرای ملی و بین المللی از کشورهای فلسطین، لبنان و عراق برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی 4000 شهید دارالعباده و دارالعم یزد اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha