وجود بیش از ۲ هزار موقوفه در کردستان
کد خبر: 3945288
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

وجود بیش از ۲ هزار موقوفه در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از ثبت ۲۱ مورد وقف جدید از اول امسال تاکنون در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: با افزایش این تعداد در مجموع تعداد موقوفات استان کردستان به دو هزار و ۲۸۹ موقوفه رسیده است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از ثبت ۲۱ مورد وقف جدید از اول امسال تاکنون در سطح استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد هفت مورد در شهرستان بیجار، هفت مورد در سقز، سه مورد در سنندج، سه مورد در مریوان و یک مورد در بانه ثبت شده است.

وی افزود: در حال حاضر استان کردستان دارای ۲ هزار و ۲۸۹ موقوفه با ۱۵ هزار و ۸۵۷ رقبه متصرفی و ۲ هزار و ۸۹۵ رقبه غیرمتصرفی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان‌ بیان کرد: در حال حاضر در استان کردستان نیاز ضروری به ثبت وقف‌هایی با نیات درمانی، امور خیریه، علمی و کمک هزینه ازدواج جوانان و اشتغال احساس می‌شود اما نیات وقف‌های جدید بیشتر امور خیریه، نیات مذهبی و مساجد بوده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با حضور خیرین در عرصه وقف بتوانیم فرهنگ ثبت وقف‌هایی با نیات جدید و ضروری را در جامعه نهادینه کنیم چرا که هر وقف جدید می‌تواند تأثیر بسزایی در توانمندسازی جامعه و رفع محرومیت از اقشار آسیب‌پذیر ایجاد کند.

حجت‌الاسلام کاروند یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات و فعالیت‌های مهم اوقاف، اخذ سند مالکیت برای موقوفات و رقبات حفاظت و صیانت از حقوق واقفان و اجرای امینانه نیات آنان است که در اولویت اقدامات و فعالیت‌های این نهاد قرار دارد.

انتهای پیام
captcha