۳۰ دی؛ پایان مهلت ثبت‌نام در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در زنجان
کد خبر: 3947185
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

۳۰ دی؛ پایان مهلت ثبت‌نام در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در زنجان

رئیس واحد قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ثبت‌نام از داوطلبان نوزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن از ۱۰ دی‌ آغاز و تا پایان ماه ادامه دارد.

30 دی‌ماه؛ پایان مهلت ثبت‌نام در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در زنجانابراهیم قاسمی، رئیس واحد قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وکو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: ثبت‌نام داوطلبان نوزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن از 10 دی‌ماه آغاز شده و تا پایان دی‌ماه ادامه دارد و امتحان در اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این آزمون محدودیت سنی ندارد، بیان کرد: این آزمون در سه گروه امتحانی و ۱۴ رشته از جمله حفظ قرآن کریم، مفاهیم و معارف اهل‌بیت(ع) ترجمه و مفاهیم برگزار می‌شود و همه علاقه‌مندان می‌توانند نام‌نویسی کنند و شیوه آزمون به روش الکترونیکی خواهد بود.

قاسمی تصریح کرد:  با توجه به تغییرات در شیوه‌های آزمون مدیران مؤسسات قرآنی برای بهره‌مندی از مزایا و حمایت‌های آموزشی باید اطلاعات خود را در سامانه آزمون‌های سراسری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www.quranedu.ir  ثبت می‌کردند و نام‌نویسی از علاقه‌مندان برای شرکت در آزمون نیز در این سامانه انجام می‌شود.

وی تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد مؤسسات و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت و حمایت مادی و معنوی از مؤسسات قرآنی و برگزیدگان را از اهداف این آزمون برشمرد.

رئیس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یادآور شد: سال گذشته 2400 نفر از استان زنجان در این آزمون شرکت کردند که زنجان به تناسب جمعیت رتبه بالایی را در تعداد شرکت‌کنندگان به خود اختصاص داد.

وی در مورد برنامه‌های پیش‌رو در حوزه فعالیت‌های قرآنی ابراز کرد: در حال تهیه و ندوین سند توسعه فعالیت‌های قرآنی هستیم که جلسات مربوط به آن در حال برگزاری است و پس از نهایی شدن جزییات آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام
captcha