تربیت فقیه‌ تراز انقلاب از مهم‌ترین برنامه قرارگاه فقاهت است
کد خبر: 3947226
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

تربیت فقیه‌ تراز انقلاب از مهم‌ترین برنامه قرارگاه فقاهت است

مسئول قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: مهم‌ترین برنامه‌های قرارگاه فقاهت، تربیت فقیه تراز انقلاب اسلامی و سرمایه‌گذاری بر روی نخبگان جوان دروس خارج است.

مهم‌ترین برنامه قرارگاه فقاهت، تربیت فقیه‌ تراز انقلاب استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام علیرضا نوروزی، مسئول قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه علمیه، در اولین جلسه هم‌اندیشی و معارفه مسئول و اعضای قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه علمیه خراسان، به ارائه گزارشی درباره برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در مدرسه عالی سطح چهار پرداخت و بیان کرد: در سال جاری دو اقدام تحولی با ابتکار و عنایات مدیر حوزه علمیه خراسان انجام شده است؛ یکی، تأسیس مدرسه عالی سطح چهار این حوزه با هدف ساماندهی دروس خارج و برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در سطح چهار بوده که از مهر ایجاد شده است و می‌تواند برای سایر حوزه‌های علمیه، الگو باشد.

وی افزود: دومین مسئله، راه‌اندازی قرارگاه‌های علمی آموزشی که یکی از آن‌ها قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری است.

مدیر مدرسه عالی سطح چهار حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه در سه ماهه اخیر، سه اقدام در این مدرسه انجام شده است، گفت: اولین امر، ساماندهی دروس خارج در فضای مجازی است و تقریباً هیچ درس خارجی در حوزه علمیه خراسان تعطیل نشده و هم‌اکنون دروس به صورت مجازی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه حدود 10 نفر از اساتید به صورت آنلاین و مابقی به طور آفلاین و حضوری دروس خود را برگزار می‌کنند، دومین اقدام را مشارکت بیشتر طلاب سطح چهار در دروس خارج نسبت به سال گذشته عنوان کرد و گفت: ثبت‌نام در دو مرحله صورت گرفت و بیش از 2100  نفر در دروس خارج سال جاری نام‌نویسی کردند که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

مدیر مدرسه عالی سطح چهار حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: در همین راستا مشاوره آموزشی و پژوهشی به طلاب سطح چهار آغاز شده که نتایج خوبی داشته است.

وی سومین اقدام را، راه‌اندازی دروس مکمل و مورد نیاز برای طلاب سطح چهار در زمینه‌های کلام تخصصی، قواعد فقهی، تفسیر تخصصی و دوره‌های فقهی برشمرد که در همین راستا، حدود 10 نشست تخصصی فقهی به صورت حضوری و مجازی برگزار شده است.

مسئول قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه علمیه خراسان در خصوص برنامه‌های این قرارگاه نیز گفت: تربیت فقیه تراز انقلاب اسلامی، تربیت استاد و پژوهشگر در فقه و اصول و سرمایه‌گذاری بر روی نخبگان جوان دروس خارج در راستای مجتهدپروری از وظایف این قرارگاه به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: طراحی دوره پنج‌ساله تربیت فقیه و مجتهد، رتبه‌بندی اساتید فقه و اصول حوزه علمیه خراسان و راه‌اندازی سامانه جامع پاسخگویی به سؤالات فقهی و اصولی نیز از برنامه‌های پیش روی قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری محسوب می‌شود.

گفتنی است، اولین جلسه هم‌اندیشی و معارفه مسئول و اعضای قرارگاه فقاهت و مجتهدپروری حوزه علمیه خراسان با حضور آیت‌الله عاملی، آیت‌الله مهدی مروارید، جمعی از اساتید برجسته دروس خارج، معاونان و مسئولان حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد.

انتهای پیام
captcha