حضرت فاطمه(س) محور غضب و رضایت خداوند است
کد خبر: 3948108
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

حضرت فاطمه(س) محور غضب و رضایت خداوند است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه بنا به فرموده رسول اکرم(ص) محور غضب و رضایت خدا و معیار حق و باطل حضرت زهرا(س) است، گفت: اگر می‌خواهیم اسلام ناب و اسلام تحریفی را ببینیم و بسنجیم باید به سراغ حضرت زهرا(س) برویم؛ چرا که ایشان مبین دین اسلام ناب است.

حضرت فاطمه(س) محور غضب و رضایت خداوند استبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه استان،  حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد، امروز، 27 دی، در درس اخلاق حوزه علمیه استان، با گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) مدافع اسلام و ولایت واقعی بود؛ به‌گونه‌ای که اگر حضرت فاطمه(س) نبود امروز اهمیت ولایتمداری و جایگاه ولایت تا این اندازه روشن نبود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه حضرت فاطمه (س)، افزود: پیامبر اکرم(ص) به حضرت زهرا(س) فرمودند: خداوند به خاطر غضب تو غضبناک می‌شود و با رضایت تو راضی می‌شود؛ یعنی محور غضب خدا و رضایت خدا حضرت زهرا(س) بوده و بعد از پیامبر(ص)، فاطمه(س) معیار حق و باطل و خشم و غضب یا رضایت الهی است.

نوری اضافه کرد: حضرت محمد(ص) در حدیث دیگری می‌فرمایند: «یا سلمان کسی که فاطمه دخترم را دوست داشته باشد در بهشت با من است و کسی که دشمنش بدارد در آتش خواهد بود».

وی افزود: بنا به فرموده رسول گرامی اسلام محبت فاطمه(س) درصد مقطع به داد آدم می‌رسد؛ از جمله هنگام مرگ، در قبر، در میزان، نزد صراط، در محشر و یکی هم هنگام محاسبات اعمال؛ یعنی در سخت‌ترین جاها که نیاز است حب فاطمه زهرا(س) کمک‌رسان است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه گفت: وقتی دقت می‌کنیم می‌بینیم اکثر روایات پیامبر(س) در مورد فاطمه(س) به غضب فاطمه(س) و مذمت آزار دادن این بانوی بزرگ اشاره دارد، اگر کسی بینش سیاسی داشته باشد در مواجهه این همه روایات با این همه کثرت، می‌تواند حدس بزند که چرا پیامبر(ص) این قدر و این‌گونه از فاطمه(س) حرف می‌زند مگر قرار است بعد پیامبر (ص) برای فاطمه (س) چه اتفاقی بیفتد.

نوری تصریح کرد: دخت نبی مکرم اسلام(ص) از زمان رحلت پیامبر(ص) یک مبارزه نفس‌گیر را شروع کرد که تا زمان شهادتش ادامه داشت، مبارزاتی که در مسیر حمایت از ولایت بود و در همه منابع هم ذکر شده است.

وی گفت: خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) و آمدن ایشان به مسجد و حمایت از امام علی(ع) و ولایت و نیز سخنرانی در جمع زنان مدینه مورد اتفاق مسلمانان است. در چنین شرایطی است که دفاع حضرت فاطمه(س) از حقانیت امام علی(ع) آشکار می‌شود؛ از این‌رو اگر می‌خواهید حقانیت امام علی (ع) را اثبات بکنید باید سراغ حضرت زهرا(س) بروید.

نوری در پایان اظهار کرد: بر این اساس اگر می‌خواهیم اسلام ناب و اسلام تحریفی را ببینیم و بسنجیم باید به سراغ حضرت زهرا(س) برویم؛ چرا که فاطمه(س) مبیّن دین اسلام ناب است.

 

انتهای پیام
captcha