اجرای ویژه‌برنامه «لشکر فرشتگان» در زنجان
کد خبر: 3948118
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

اجرای ویژه‌برنامه «لشکر فرشتگان» در زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از اجرای برنامه «لشکر فرشتگان» در دهه‌ فجر خبر داد و گفت: این برنامه در راستای تکریم بانوان انقلابی و تبیین نقش بانوان در انقلاب اجرا می‌شود.

اجرای برنامه «لشکر فرشتگان» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، 27 دی‌ در جلسه هماهنگی کمیته ایثارگران ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) نخستین شهیده راه ولایت است و از این‌رو گرامیداشت ایام فاطمیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در مورد برنامه‌های دهه فجر ابراز کرد: برگزاری کنگره 17 هزار بانوی شهید همزمان با سراسر کشور و برگزاری هفته فرهنگی استان زنجان از 11 تا 17 بهمن از مهمترین برنامه‌های کمیته ایثارگران به شمار می‌رود و در این قالب برنامه لشکر فرشتگان توسط بانوان اجرا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تأکید بر تولید محتوا و انتشار آن در فضای مجازی با توجه به شرایط کرونایی، بیان کرد: ایثار تعطیل نیست و باید با تولید محتوای غنی جهت انتشار در فضای مجازی و پخش از شبکه اشراق در راستای معرفی 29 شهید دوران انقلاب، رشادت و انقلابی‌گری مردم زنجان را در این دوران نشان دهیم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره 3535 شهید استان، ابراز کرد: برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت در گرامیداشت دهه فجر را به برنامه‌های برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان پیوست دهیم تا شاهد بازتاب اثربخشی این فعالیت‌ها در این کنگره ملی باشیم.

کاظمی همچنین به شرایط ویژه محدودیت‌های دوران کرونا در استان اشاره کرد و گفت: با بهبود وضعیت شیوع کرونا در ایام دهه فجر امیدواریم بازدید از موزه شهدای استان از سر گرفته شود و در غیر این‌صورت امکان بازدید مجازی از این مکان فراهم است.

وی با تأکید بر ساماندهی و فضاسازی گلزارهای شهدا به‌ویژه در ایام دهه مبارک فجر، تصریح کرد: گلزارهای مطهر شهدا از جمله اماکن مقدس به شمار می‌رود و از دستگاه‌های متولی درخواست می‌شود تا در نگهداری این اماکن کوشا باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در ایام دهه مبارک فجر برنامه‌های ویژه‌ای دارند، ادامه داد: تلاش می‌شود برنامه‌ها به صورت منسجم برگزار و اماکن انقلابی استان در برنامه‌ها به مردم به عنوان نمادهای انقلابی معرفی شوند.

وی با بیان اینکه ۴ هزار نفر از جانبازان و والدین معظم شهدا در سن سالمندی قرار دارند، گفت: بهداشت و سلامت نیاز روز جامعه و توجه به سلامت جامعه ایثارگری ضروری است. عیادت از خانواده معظم شهدا و ایثارگران توسط دستگاه‌های اجرایی و تقویت نماینده امور ایثارگران در بیمارستان‌ها از مهمترین اقدامات در حفظ سلامت جامعه ایثارگری است.

علی بیات، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: تولید نماهنگ به یاد شهید سلیمانی، گلباران مزار مطهر شهدا، پخش فیلم 13 قسمتی مهر انقلاب، نشانی از ایثارگران ویژه شهدای انقلاب، پایش سلامت خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان انقلاب، فضاسازی سطح شهر، رونمایی از کتاب «دلی که جا ماند»، دیدار با خانواده معظم شهدا را از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده دهه‌فجر است.

انتهای پیام
captcha