انتشار ۲۵ جلد کتاب کودکان و نوجوانان با موضوع شهدا در زنجان
کد خبر: 3923114
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

انتشار ۲۵ جلد کتاب کودکان و نوجوانان با موضوع شهدا در زنجان

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان از چاپ ۲۵ جلد کتاب ویژه گروه کودک و نوجوان به قلم نویسندگان و شاعران توانای زنجانی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کنگره ۳۵۳۵شهید استان خبر داد.

انتشار ۲۵ جلد کتاب کودکان و نوجوانان با موضوع شهدا در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، سیدشمس‌الدین موسوی، معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، ۲۵ شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید در استان زنجان کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است و هر کدام وظایف خاصی را برعهده دارند.

وی کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان را یکی از کمیته‌های برگزاری این کنگره برشمرد و گفت: این مجموعه تحت نظر اداره‌کل آموزش و پرورش و سازمان بسیج فرهنگیان فعال بوده و پیگیری جمع‌آوری اسناد، چاپ کتاب و… از عمده مسئولیت‌های آن محسوب می‌شود.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان به جمع آوری ۱۸۰ هزار سند و عکس توسط مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ۱۵۰ هزار قطعه سند و عکس توسط بنیاد شهید استان زنجان تهیه شده البته برخی اسناد با گذر زمان از بین رفته و یا به‌طور کامل جمع‌آوری نشده است.

این مسئول بیان کرد: از خانواده‌های شهدا تقاضا داریم که برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های جوان با مسئولان کمیته‌ها همکاری کرده و اسناد مرتبط را به دفتر کنگره ۳۵۳۵ شهید استان تحویل دهند تا رونوشت آنها تهیه شده و در اختیار عموم قرار گیرد.
موسوی یادآور شد: جلسه یادمان‌ها و المان‌ها نیز با حضور شهرداری زنجان برگزار شده و اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است تا فضاسازی مناسب شهری صورت گیرد و چهره شهر رشادت‌های رزمندگان را در اذهان زنده کند.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با بیان اینکه در خصوص فضاسازی شهری کنگره شهدای استان زنجان قول‌های مساعدی از سوی شهرداری داده شده است، افزود: مساعدت‌های شورای شهر استان نیز می‌تواند سبب برنامه‌ریزی و اقدامات تاثیرگذاری در این زمینه شود.پ

وی با اشاره به اینکه تدوین کتاب شهدای استان به‌خصوص شهدای فرمانده نظیر شهید اشتری در دستور کار سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان قرار گرفته و ۵ کتاب نیز در خصوص شهدا آماده چاپ است، ادامه داد: همچنین ۲۵ جلد کتاب با موضوع شهدا ویژه کودکان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ خواهد رسید.

موسوی به ساخت مستند با همکاری صدا و سیمای مرکز زنجان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی منسجم، گسترده و هماهنگ برای برگزاری هرچه بهتر کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان که در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود از چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان آغاز شده و رسانه استانی با درک اهمیت این رویداد تاریخی و مهم برنامه‌های متنوع و جذابی را آماده تولید و پخش کرده است.

انتهای پیام
captcha