جمع‌آوری بیش از 344 هزار سند از شهدا و رزمندگان زنجان
کد خبر: 3958262
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰

جمع‌آوری بیش از 344 هزار سند از شهدا و رزمندگان زنجان

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان گفت: تاکنون ۳۴۴ هزار و ۹۵۹ برگ سند از شهدا و رزمندگان استان جمع‌آوری شده است که شامل عکس‌ها، فیلم و تاریخ شفاهی می‌شود.

جمع‌آوری بیش از 344 هزار سند از شهدا و رزمندگان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، شب گذشته، 17 اسفندماه در جلسه ستاد کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، اظهار کرد: شرح وظایف کمیته‌های کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان ابلاغ و تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و برنامه‌های مختلفی در دست اقدام است تا شاهد برگزاری کنکره‌ای باشکوه باشیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۴۴ هزار و ۹۵۹ برگ سند از شهدا و رزمندگان استان زنجان جمع‌آوری شده است، بیان کرد: این اسناد شامل ۲۴۸ هزار ۶۲۲ قطعه عکس از رزمندگان و شهدای استان زنجان، ۸۹ ساعت فیلم نوار کاست، ۵۷۶ ساعت نگاتیو از دوران دفاع مقدس و ۱۱۲ ساعت تاریخ شفاهی می‌شود که در اختیار دبیرخانه کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان قرار گرفته است.

این مسئول بر ضرورت انجام اقدامات لازم برای استفاده از بیلبوردها و تلویزیون‌های شهری تأکید کرد و افزود: فراخوان طرح‌ها از تبلیغات و نصب تصاویر در سطح شهر انجام شده است که ضروری است در جاده‌ها نیز تصاویر و تبلیغات مرتبط نصب شود. افزایش دیوارنویسی در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهر باید افزایش یابد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه از ظرفیت هنرمندان هنوز به نحو مطلوبی در سطح شهر استفاده نشده است، اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به تولید آثار فاخر فرهنگی و چاپ کتاب داریم که لازم است بیشتر برای این موضوع وقت گذاشته شود.

وی تصریح کرد: از کمیته اصناف با توجه به دارا بودن جایگاه دوم در کشور انتظار داریم نقش رزمندگان و شهدای این قشر برجسته‌تر دیده شود. همچنین معابر و خیابان‌ها باید به نام شهدا مزین شوند. در سال آینده برنامه‌هایی نیز در راستای برگزاری یادواره‌های شهدا در دستور کار داریم.

رضا عسگری، فرماندار زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: ۴۵ برنامه به مناسبت برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان پیش‌بینی شده است. بیش از ۲۸ هزار برگ در خصوص اسناد شهدای زنجان آماده‌سازی و ۳ هزار و ۲۱۳ قطعه عکس و همچنین خاطرات، دست نوشته و وصایای شهدای شهرستان زنجان در این زمینه جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به دیدار با ۷۰۰ خانواده شهید در شهرستان زنجان، گفت: مستندات مورد نیاز از جمله عکس و فیلم در این زمینه جمع‌آوری شده است. عکس‌های شهدای شهرستان ترمیم و بازسازی می‌شود. تهیه فیلم شهید محمدناصر اشتری و شهید میرزاعلی رستمخانی از برنامه‌های انجام شده است.

انتهای پیام
captcha