فعالیت ۱۶ دارالقرآن وابسته به آموزش و پرورش در لرستان
کد خبر: 3948875
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲

فعالیت ۱۶ دارالقرآن وابسته به آموزش و پرورش در لرستان

معاون پرورشی آموزش و پرورش لرستان از فعالیت 16 دارالقرآن زیر نظر آموزش و پرورش لرستان خبر داد و گفت: در شهرستان‌های خرم‎آباد و دورود هر کدام دو دارالقرآن داریم و مابقی نیز در سایر شهرهای استان هستند.

مصاحبه معاونت پرورشی آموزش و پرورش/// خبر در دست عالی نژاد//حجت‌الله مؤمنی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تشریح فعالیت‌های این معاونت، گفت: معاونت پرورشی آموزش و پرورش دارای سه اداره و سه تشکل است که فعالیت‌های خود را زیر نظر معاونت پرورشی انجام می‎دهند.

وی افزود: اداره قرآن، عترت و نماز به مدیریت عیسی حیدروند یکی از ادارات وابسته به این معاونت است که دارالقرآن‌ها زیر نظر این اداره فعالیت دارند و در حال حاضر در شهرها و مناطق  استان لرستان 16 دارالقرآن فعال داریم.

مؤمنی با بیان اینکه از این تعداد، دو دارالقرآن به اسامی شهید لعبت نادی و نور در نواحی یک و دو آموزش و پرورش شهرستان خرم‏‌آباد و دو دارالقرآن به اسامی امام سجاد(ع) و مشکات در شهرستان دورود مستقر هستند، اضافه کرد: در بروجرد نیز دارالقرآن خاتم‌الانبیاء(ص)، در الشتر دارالقرآن امام خمینی(ره)، در الیگودرز دارالقرآن عترت، در ازنا دارالقرآن شهدای ازنا، در اشترینان دارالقرآن حضرت ولی‌عصر(عج)، در رومشگان دارالقرآن امام صادق(ع)، در پلدختر دارالقرآن باقرالعلوم(ع) و در بخش کونانی دارالقرآن نور وابسته به آموزش و پرورش هستند.

وی ادامه داد: در چگنی نیز دارالقرآن یاسین، در دورود دارالقرآن امام سجاد(ع)، در کوهدشت دارالقرآن جوادالائمه(س) و در نورآباد نیز دارالقرآن کوثر زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه مخاطبان این دارالقرآن‌ها اغلب از بین دانش‎آموزان و در مقاطع تحصیلی ابتدایی تا متوسطه را شامل می‎شود و علاوه‌ بر این از بین اقشار دیگر جامعه و سنین مختلف نیز قرآن‌آموز جذب می‎کنند، اظهار کرد: این دارالقرآن‌ها در سه حوزه قرآن، عترت و نماز و در رشته‌های حفظ، قرائت ترتیل و تحقیق، روخوانی و روان‌خوانی و احکام، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه کلاس‎های آموزشی برگزار می‎کنند.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی نیز دومین اداره‌ای است که زیر نظر معاونت پرورشی فعالیت دارد، اضافه کرد: مدیریت این اداره نیز با عنایت صادقی است و اداره سومی که زیر نظر این معاونت فعالیت دارد اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‎های اجتماعی به مدیریت فروزان امرایی است.

مؤمنی از فعالیت سه تشکل زیر نظر معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: این تشکل‌ها عبارتند از تشکل‌های دانش‎آموزی(اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‎آموزان) به مدیریت حجت‌الاسلام محمدحسین وحیدی، سازمان دانش‎آموزی به مدیریت محسن امیری‎خواه و سازمان بسیج دانش‎آموزی به مدیریت ابراهیم عزیزی.

انتهای پیام
captcha