لزوم تقویت مردمی بودن ستاد بازسازی عتبات عالیات
کد خبر: 3948902
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

لزوم تقویت مردمی بودن ستاد بازسازی عتبات عالیات

استاندار گیلان تقویت ستاد بازسازی عتبات عالیات را راهبردی مناسب دانست و گفت: این نهاد در راستای ارزش های دینی فعالیت می کند که ضرورت دارد مردمی بودن آن توانمند شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع، استاندار گیلان، امروز، اول بهمن  در جلسه هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: در ایام اعزام زائران اربعین حسینی، علاوه بر شیعیان، بسیاری دیگر از افراد به شوق زیارت حرم سیدالشهداء(ع) عازم کربلای معلی می‌شوند که این امر نشان دهنده علاقه همگان به آن حضرت است.

وی ادامه داد: مردم گیلان به لحاظ پیشینه ارادت و علاقه به ارزش های دینی، اسلامی و پیوند ناگسستنی با ائمه اطهار(ع)، در برهه های مختلف زمانی و در مناسبت های گوناگون، نشان داده اند که در این امر پیشرو هستند.

استاندار گیلان تقویت ستاد بازسازی عتبات عالیات را راهبردی مناسب و این نهاد را مردمی خواند که وظایف ارزشمندی برای آن تعیین شده است و گفت: این نهاد در راستای ارزش های دینی فعالیت می کند و لذا مردمی بودن آن باید تقویت شود.

زارع با یادآوری کمک های مردمی در گیلان برای طرح مواسات، بیان کرد: در دیگر طرح ها نیز به دستگاه های اداری و اجرایی، اطلاع رسانی شده که می توانند به صورت داوطلبانه مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه کرونا و تنگناهای ناشی از آن پایان خواهد یافت، بیان کرد: علاقه‌مندی مردم به ائمه اطهار، تمام ناشدنی است و همچنان وجود دارد و باید از ظرفیت های مردمی در ساماندهی موکب ها و دیگر موضوعات مرتبط با ستاد بازسازی عتبات استفاده شود.

استاندار گیلان اضافه کرد: باید با استفاده از ظرفیت صداوسیما و دیگر رسانه ها، اطلاع رسانی لازم انجام شده و شرایط کافی برای نقش آفرینی بیشتر مردم علاقه‌مند، فراهم آید.

انتهای پیام
captcha