تدوین طرح «فهمای دو» برای سال 1400
کد خبر: 3951679
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲

تدوین طرح «فهمای دو» برای سال 1400

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری ستاد فهما با اشاره به اینکه طرح فهما اهدافی همچون انتقال مفاهیم دینی و مبارزه با تهاجم فرهنگی را دنبال می‌کند، گفت: طرح «فهمای دو» برای سال 1400 تدوین می‌شود.

تدوین طرح «فهمای دو» برای سال 1400به گزارش ایکنا از زنجان، حسین براتی، مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری ستاد فهما، 14 بهمن‌ماه در نشست توجیهی با 18 نفر از رابطان فهمای استان زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: طرح «فهمای دو» برای سال آینده تدوین می‌شود و ستاد کانون‌های مساجد کشور اهدافی همچون انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی، جذب حداکثری و نگهداشت جوانان و نوجوانان در مساجد، مبارزه با تهاجم فرهنگی و رشد و تربیت دینی جوانان را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 22 بهمن ماه امسال آخرین مهلت طرح ایران قوی است، بیان کرد: برای پایان طرح ایران قوی بسته‌های حمایتی پیش‌بینی شده و هر کانونی که بتواند در رواق‌های دوازده‌گانه در این طرح امتیاز بیشتری کسب کند، می‌تواند از این بسته‌ها بهره‌مند شود. تلاش می‌شود تا پایان امسال از کانون‌های فرهنگی و هنری برتر در طرح ملی ایران قوی به نحو شایسته تقدیر شود.

این مسئول یادآور شد: متاسفانه سال گذشته به دلیل برخی از محدودیت‌های مالی حمیات مطلوبی از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد انجام نشد اما در طرح ملی ایران قوی بسته‌های حمایتی پیش‌بینی شده که امیدواریم با برگزاری این طرح شاهد برطرف شدن کاستی‌های سال گذشته و جبران خلل‌های ایجاد شده باشیم.

مسئول دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری ستاد فهمای کشور از پرداخت تسهیلات به کانون‌های مساجد متقاضی خبر داد و گفت: تجهیزات کتابخانه‌ای به صورت متمرکز توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها خریداری می‌شود و بخشی از این اعتبارات به کانون‌های مساجد استانی اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به اعتباری که در بودجه 1400 برای کانون‌های مساجد پیش‌بینی شده است، شاهد اتفاقات خوبی در بحث حمایت از کانون‌های مساجد خواهیم بود. همچنین رایزنی‌هایی با صندوق فعالان قرآنی انجام شده که در صورت موافقت این صندوق، سهمیه‌ای برای کانون‌های مساجد در نظر گرفته شود.

انتهای پیام
captcha