تجلیل از منتخبان طرح «ایران قوی» در زنجان
کد خبر: 3958423
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶

تجلیل از منتخبان طرح «ایران قوی» در زنجان

منتخبان طرح «ایران قوی» در سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تجلیل شدند.

تجلیل از منتخبان طرح «ایران قوی» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، 18 اسفندماه در آیین بزرگداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و تجلیل از منتخبان طرح ایران قوی در زنجان اظهار کرد: مالکیت کل زمین از آن خداوند است و پروردگار جهانیان مکه را به عنوان حرم خود انتخاب کرده است و انسان‌ها در فصلی معین با اعمال عبادی و مناسک مخصوصی به این حرم وارد می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال مساجد را نیز به عنوان خانه خود انتخاب کرده است و کسانی که به مساجد وارد می‌شوند، میهمان خداوند به حساب می‌آیند، ابراز کرد: از اینرو خداوند خود تکریم‌کننده مهمانانش در مساجد است. باید اقامه نمازهای جماعت در مساجد و بُعد تعلیمی و تربیتی مساجد توسط متولیان در استان زنجان مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مساجد از صدر اسلام مرکز تعلیم و تربیت بوده است، گفت: وقتی شخصی مسلمان می‌شد به خدمت رسول خدا(ص) در مسجد می‌آمد و شهادتین را بر زبان جاری می‌کرد و پیامبر(ص) نیز به اصحاب می‌فرمودند که قرآن کریم را به آن شخص آموزش دهند. مساجد در صدر اسلام محلی برای رفع خصومت‌ها، تصمیم‌گیری‌های کلان سیاسی و نظامی بود و رفتار ائمه معصومین(ع) بعد از پیامبر در مورد مساجد نیز همین گونه بود، ایشان در مساجد حضور داشتند و نمازهای جماعت را حتی با حضور غاصبین حقوق خود اقامه می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب و به برکت نظام جمهوری اسلامی، نگاه دیگری به مساجد شد، گفت: ارکان مسجد سازماندهی شد و فعالیت‌های مسجد شکل دیگری به خود گرفت. بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب که ائمه جماعات مسجد، ستون خیمه مساجد هستند، بچه‌های مسجد باید با اطاعت از سخنان ائمه جماعت مسجد این خیمه را حفظ کنند.

خاتمی با بیان اینکه بیش از 90 درصد از شهدای انقلاب و دفاع مقدس تربیت شده مساجد هستند، افزود: بسیاری از این شهدا از مساجد اعزام و در هنگام شهادت از مساجد تشییع شدند. کانون‌های مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج در مساجد به عنوان بازوان توانمند ستون خیمه مسجد هستند و وظایف هریک از این مراکز در مساجد مشخص شده است و اقدامات هریک موازی‌کاری نبوده بلکه مکمل دیگری است.

وی با بیان اینکه بچه‌های مسجد خود را خدمتگزار مسجد می‌دانند، تصریح کرد: همواره بین بچه‌های مسجدی و غیرمسجدی تفاوت‌هایی وجود دارد که رفتار دینی، اخلاقی، تربیتی و ولایی بچه‌های مسجد گویای این تفاوت است.

در این مراسم از مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری فیاض، مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام علی(ع) و مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری آقامیرزااحمد زنجان با اهداء لوحی تجلیل شد. اجرای سرود توسط بچه‌های گروه سرود آل طاها و مرثیه سرایی و مداحی توسط مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری قمره‌العشیره زنجان از دیگر برنامه‌های این آیین بزرگداشت بود.

گفتنی است طرح ایران قوی از هفته دفاع مقدس امسال با هدف رقابت سازنده و سالم بین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور و انتقال تجربیات کانونی آغاز شده و تا 22 بهمن ماه 99 ادامه داشت. کانون‌های فرهنگی و هنری مساجدی که بیشترین امتیاز را در ثبت اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون خود کسب کردند، به عنوان منتخبان طرح ایران قوی معرفی و تجلیل شدند که در شهرستان زنجان از سه کانون فرهنگی و هنری تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha