برگزاری رزمایش «الی بیت‌المقدس» در زنجان
کد خبر: 3952090
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳

برگزاری رزمایش «الی بیت‌المقدس» در زنجان

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان از برگزاری رزمایش «الی بیت‌المقدس» خبر داد و گفت: این رزمایش با شعار محوری «پای کار انقلاب ایستاده‌‌ایم» در طول دهه فجر همزمان با سراسر کشور در استان زنجان اجرا می‌شود.

برگزاری رزمایش «الی بیت المقدس» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، سرهنگ ابوالفضل طهماسبی، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، عصر امروز، 16 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۱ تا ۱۷ بهمن ماه ۹۹ با نام هفته دفاع مقدس استانی و هفته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در زنجان نامگذاری شده است و همزمان با دهه فجر 131 عنوان برنامه در زنجان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به 132 پروژه محرومیت‌زدایی در استان با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز کرد: عمده این پروژه‌ها مربوط به تامین آب آشامدینی روستاها، تامین آب برای معیشت و کشاورزی اهالی و نیز ساخت و مرمت خانه در مناطق محروم است.

این مسئول «انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» را شعار محوری دهه فجر امسال خواند و گفت: رزمایش «الی بیت المقدس» که یکی از نشانه‌های ایثار رزمندگان و اقتدار ملت است، با شعار محوری «پای کار انقلاب ایستاده‌‌ایم» در طول دهه فجر همزمان با سراسر کشور در استان زنجان اجرا می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان هدف از اجرای این رزمایش را ارتقای امنیت پایدار محلات، خدمت‌رسانی به آحاد جامعه و نمایش اقتدار بسیج برشمرد و افزود: منظور از این رزمایش کمک به ارتقای امنیت در محله‌ها، تقویت پایگاه‌های مقاومت بسیج در بعد دفاعی، امنیتی و امدادی، مشارکت حداکثری بسیج در حوادث گوناگون و جلوگیری از غافلگیری در جنگ سخت، نیمه سخت و نرم، ایجاد فضای همدلی در جامعه برای حمایت و پشتیبانی از مردم، نقش‌آفرینی اقشار و گروه‌های مختلف بسیج و ارتقای سطح هم‌افزایی و هماهنگی بین رده‌های سپاه و سایر ارگان‌های لشکری و کشوری است.

وی با اشاره به اینکه بسیج همواره در عرصه‌های مختلف از محرومیت‌زدایی تا بخش‌های دفاعی و امنیتی در کنار مردم بوده است، یادآور شد: پیرو تدابیر رهبر معظم انقلاب، سازمان بسیج در تلاش است تا در سال ۹۹ در راستای تحقق فرمان معظم‌له با محور قرار دادن پایگاه‌های مقاومت مساجد و محلات و با به کارگیری همه ظرفیت‌های موجود در رده‌های بسیج اقدام کند.

طهماسبی بیان کرد: برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی ـ هنری، رزمایش فاوایی، گشت‌های رضویون و دفاع از مقر و ایست و بازرسی با حضور مقتدرانه در محلات، اجرای حلقه‌های صالحین، اجرای نهضت‌های کمک مومنانه با توزیع بسته‌های معیشتی ـ بهداشتی، آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، تامین و مرمت مسکن محرومان و تامین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند از برنامه‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به تداوم طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با ویروس کرونا در کشور تصریح کرد: ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم، برگزاری میز خدمت، شیفت ایثار، مصاحبه با رزمندگان، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری همایش اسوه‌های صبر و مقاومت به همت بسیج جامعه زنان از دیگر برنامه‌های این دهه است.

انتهای پیام
captcha