کمک 91 میلیارد تومانی زنجانی‌ها به آسیب‌دیدگان کرونایی
کد خبر: 3948947
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴

کمک 91 میلیارد تومانی زنجانی‌ها به آسیب‌دیدگان کرونایی

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: از آغاز شیوع کرونا 91 میلیارد تومان توسط بسیجیان و مردم جمع‌آوری و در قالب‌های مختلف به نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا توزیع شده است.

کمک 91 میلیارد تومانی زنجانی‌ها به آسیب‌دیدگان کروناییبه گزارش ایکنا از زنجان، سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، 1 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زمان تشکیل بسیج سازندگی، بسیجیان در قالب گروه‌های مختلف شامل گروه‌های فرهنگی، تیم‌های پزشکی، عمرانی ساماندهی شدند و در راستای محرومیت‌زدایی خدمات ارزنده‌ای ارائه دادند.

وی یادآور شد: از روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در استان، بسیجیان زنجانی با همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، با همه توان و تجهیزات، اقدام به ضدعفونی معابر و مناطق پرتردد، اماکن، مساجد و درب منازل کردند و با راه‌اندازی ۱۰۹ کارگاه تولید ماسک در سطح استان تاکنون بیش از ۲ میلیون ماسک تهیه و به صورت رایگان در اختیار مردم مناطق مختلف قرار دادند.

این مسئول با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه بیان کرد: با هماهنگی مسئولان استانی و همکاری دستگاه‌های اجرایی نظیر کمیته امداد و بهزیستی، بسیج اقدام به تهیه بانک اطلاعاتی افراد آسیب‌دیده ناشی از ویروس کرونا از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج و مساجد و محلات کرد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به حضور مردم در همه صحنه‌های نظام و انقلاب به ویژه در ایام شیوع کرونا برای اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی، ابراز کرد: تاکنون بیش از ۹۱ میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شده که این رقم طریق بسیجیان جذب و در بین اقشار آسیب‌دیده توزیع شده است.

وی اجرای طرح شهید سلیمانی در کنترل و کاهش شیوع ویروس کرونا را اثربخش خواند و گفت: این طرح با مشارکت و همکاری نماینده، ولی‌فقیه، استاندار، فرمانداران، شهرداران و دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در حال اجرا است و بسیجیان و رزمندگان شبکه بهداشت در شهر‌ها و مناطق گوناگون به صورت مشترک و به صورت قرارگاهی حضور یافته و به شکل خانه به خانه پیگیر بیماران و غربالگری آنان هستند.

سردار کرمی با اشاره به تهیه و توزیع بروشور‌های آموزشی در راستای آگاهسازی مردم در خصوص مقابله با ویروس کرونا و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در بین نیازمندان افزود: طرح شهید سلیمانی سبب حفظ روحیه بیماران و کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان شده است.

وی با اشاره به بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا در کشور گفت: بهتر شدن وضعیت کرونا به معنای از بین رفتن کرونا نیست و مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا غافلگیر نشویم.

وی در پایان راهکار موفقیت در کنترل کرونا را همکاری مردم دانست و گفت: با اقدامات ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، کمک و همکاری مردم و فداکاری کادر درمان و مدافعان سلامت، کشور توانسته است تا حدودی ویروس کرونا را کنترل کند.

انتهای پیام
captcha