بازخوانی نقش همافران در پیروزی انقلاب / دفاع تمام قد نهاجا از حرم‌های اهل بیت(ع)
کد خبر: 3952295
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

بازخوانی نقش همافران در پیروزی انقلاب / دفاع تمام قد نهاجا از حرم‌های اهل بیت(ع)

فرمانده پایگاه شکاری ترابری شهید عباس دوران شیراز با اشاره به سالروز ۱۹ بهمن، به بازخوانی نقش و اقدامات همافران در بهمن سال ۵۷ پرداخت و گفت: اولین پرواز حضرت امام (ره) به وسیله نیروی هوایی انجام شد که افتخار بزرگی برای این نیرو محسوب می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود جعفری، فرمانده پایگاه شکاری ترابری شهید عباس دوران شیراز، شب گذشته، 17 بهمن‌ در جمع نمازگزاران شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن 19 بهمن، سالروز دیدار همافران با امام راحل در بهمن 57 گفت: نوزدهم بهمن‌ماه 57 یعنی دو روز قبل از پیروزی انقلاب، هنوز رژیم طاغوت و شاهنشاهی سر کار است ولی فعالیت نیروی هوایی و اقدامات نیروی هوایی  در واقع پیش از این شروع شده و قسمت عمده آن در ۱۲ بهمن‌ که سالروز ورود تاریخی حضرت امام(ره) است صورت می‌گیرد.

وی با یادآوری اینكه در آن زمان تأمین حفاظتی حضرت امام(ره) را نیروی هوایی پای پله‌های هواپیما تحویل می‌گیرند، افزود: وقتی امام(ره) از هواپیمای فرانسوی پیاده می‌شوند تمام آن یگان حفاظتی و نظامی که دور هواپیما بوده است، پرسنل نیروی هوایی بودند که امام را در آغوش می‌گیرند. امام(ره) به وسیله خودرو از فرودگاه مهرآباد به سمت بهشت زهرا حرکت می‌کند که در یك نقطه خودرو به مشکل ترافیک و انبوه جمعیت می‌خورد و نمی‌تواند حرکت کند و بالگرد نیروی هوایی قبل از پیروزی انقلاب یعنی ۱۲ بهمن‌ از فرودگاه مهرآباد پرواز می‌کند و با پرواز از خیابان امام(ره) را به بهشت زهرا منتقل می‌کند.

فرمانده پایگاه شکاری ترابری شهید عباس دوران شیراز با بیان اینكه این افتخار بزرگی برای نیروی هوایی است که ستاد استقبال حضرت امام(ره) و شخص حضرت امام(ره) این اعتماد را به پرسنل نیروی هوایی می‌کند، گفت: اولین پرواز حضرت امام(ره) به وسیله نیروی هوایی انجام می‌شود كه افتخار بزرگی برای این نیرو محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: روز نوزدهم بهمن پرسنل نیروی هوایی به‌ صورت نمادین با حضرت امام در مدرسه علوی دیدار می‌کنند و بیعت تاریخی ۱۹ بهمن شکل می‌گیرد و نیروی هوایی مصداق السابقون السابقون می‌شود ولی آن‌ها جمع کمی بودند زیرا مدرسه علوی فضای زیادی نداشت و آن بیعت هم نمادین بود.

جعفری اظهار كرد: اگر آن بیعت انجام نمی‌شد انقلاب به لطف و وعده الهی حتماً به پیروزی می‌رسید ولی تأثیرگذاری آن بیعت و آن روز از این جهت مهم است که هنوز انقلاب پیروز نشده است و ضربه محکمی بر طاغوت بود و امیدی بود برای انقلابیون که بهترین عبارت را رهبر معظم انقلاب فرمودند در مورد آن روز که آن بیعت رزق لا یحتسب بود. این بیعت به همین اندازه که برای انقلابیون و حضرت امام(ره) مهم بود، به همین اندازه ضربه مهلکی بر پیکره طاغوت بود و به لطف خدا دو روز بعد انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی با تأكید بر اینكه فقط نیروی هوایی نبود که به انقلاب پیوست و به پیکر رژیم طاغوت ضربه زد و باعث پیروزی انقلاب شد بلکه مجموعه ارتش نقش مهمی داشتند، گفت: بدنه ارتش جدای از سران سرسپرده به رژیم طاغوت فرزندان این مرز و بوم بودند و ارتش خواست دل ملت عزیز و انقلابی بود.

جعفری اظهار كرد: در آستانه انقلاب با فرمان حضرت امام(ره) بسیاری از نظامیان از پادگان‌ها رفته بودند و ارتش مقاومتی در برابر انقلابیون نکرد و به لطف الهی و با هوشیاری امام و با تیزبینی ایشان علی‌رغم تمام زمزمه‌ها و شیطنت‌ها و فتنه‌هایی که صورت گرفت و لایحه انحلال ارتش را دادند اما امام نپذیرفت و فرمود که ارتش باید باشد.

وی با تصریح اینكه برخی نیاز به ارتش و توپ و تانك و هواپیما نمی‌دانستند اما حضرت امام در مقابل همه آن‌ها ایستاد، گفت: اراده حضرت امام(ره) و مشاورین فهیمش که نمونه آن شهید چمران است را مشاهده كردیم كه چگونه از ارتش دفاع می‌کنند و این‌ها باعث شدند که ارتش به‌عنوان بیت‌المال و پشتوانه انقلاب باقی بماند. در روز ۲۲ فروردین حضرت امام(ره) دستور دادند که ارتش نه تنها منحل نشود بلکه با تمام ساز و برگ خود بیاید و در خیابان‌ها رژه برود.

جعفری در ادامه با طرح این سؤال كه آیا آن بیعت اولیه ارتش و نیروی هوایی کفایت می‌کرد، گفت: پاسخ این سؤال خیر است. به لطف الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوایی از بعد از انقلاب پای انقلاب ایستاده است و در مواقع مختلف فتنه‌های تجزیه‌طلبی همچنین هشت سال دفاع مقدس و پس از دفاع مقدس در دوران سازندگی، خدمات بسیار قابل توجهی را انجام دادند که فقط رهبر معظم انقلاب و در سطح ستاد کل و شهید سلیمانی می‌دانند که چه خدمات ارزنده‌ای نیروی هوایی در دفاع از حرم انجام داد.

انتهای پیام
captcha