۲۰ درصد مردم امکان پس‌انداز دارند
کد خبر: 3956959
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹

۲۰ درصد مردم امکان پس‌انداز دارند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در مورد سطح معیشت و درآمد هزینه مردم گفت: ۲۰ درصد مردم امکان پس‌انداز دارند.

20 درصد مردم امکان پس‌انداز دارندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره)، امروز، 11 اسفندماه در نشست آموزشی و هم‌اندیشی با گروه‌های جهادی حوزه اشتغال، کارآفرینان بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره)استان زنجان، اظهار کرد: کشور با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند که معیشت مردم را تحت تأثیر قرار داده است و برای بهبود این وضعیت نیازمند کمک نهادهایی همچون سپاه و بسیج است.

وی در مورد سطح معیشت و درآمد هزینه مردم تصریح کرد: بر اساس یک نظرسنجی ۵۰ درصد مردم دخلشان با خرجشان نمی‌خواند و ۳۰ درصد مردم دخل و خرجشان مساوی و ۲۰ درصد از مردم نیز پس‌انداز محدودی دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه از 200 سال قبل تا دوران حکومت ستم‌شاهی پهلوی، ایران جولانگاه بیگانگان بود، ابراز کرد: تبدیل ایران به مستعمره آمریکا، پیاده‌سازی اهداف سیاسی، فرهنگی و نظامی مستکبران و اسلام‌زدایی از کل منطقه ماموریت آمریکا برای محمدرضا شاه بود تا تمدن اسلامی شکل نگیرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه آمریکا قصد داشت ایران را به منبع تغذیه خود تبدیل کند، ادامه داد: مستشاران اقتصادی تئوری‌ را به ایران ارائه و نظام اقتصادی ایران را ۲۵ سال در اختیار آمریکا قرار دادند که عدم تولید و خام فروشی از سیاست‌های اقتصادی آمریکا در ایران بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد اقتصاد آمریکا به صورت مستقیم و ۵۰ درصد به صورت غیرمستقیم به نفت بستگی دارد، در حالی که ۴۰ درصد نفت و گاز جهان در منطقه غرب آسیا قرار دارد و به همین چشم طمع به منابع و ذخایر این منطقه دوخته است.

عبدالملکی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دست آمریکا از منابع ایران کوتاه شد، افزود: مصیبت‌های اقتصادی موجب شده تا همچنان درگیر مشکلات باشیم؛ چرا که هنوز اقتصاد آمریکایی را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد بدبختی جامعه ناشی از سیستم بانکی است، ابراز کرد: این سیستم به سرعت پول خلق می‌کند که به ضرر مردم تمام می‌شود.

انتهای پیام
captcha