فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور
کد خبر: 3956979
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور

رئیس سازمان بسیج سازندگی به تدوین نقشه راه ۱۰ ساله بسیج اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور فعالیت می‌کنند و قرارگاهی در حوزه سلامت و اشتغال تشکیل شده است.

فعالیت 42 هزار گروه جهادی در کشوربه گزارش ایکنا از زنجان، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی، امروز، 11 اسفندماه در نشست آموزشی و هم‌اندیشی با گروه‌های جهادی حوزه اشتغال و کارآفرینان بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، اظهار کرد: نقشه راه ۱۰ ساله بسیج سازندگی تهیه و ابلاغ شده است و پروژه‌ها به شکل محوری و دنباله‌دار درآمده است.

وی به افزایش اقدامات جهادی در راستای محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: از نظر کمی برنامه‌های جهادی چندین برابر شده است که تلاش می‌شود در کیفی‌سازی هم به این اندازه برسیم. سعی داریم میزان مشارکت جهادگران، مردم و خیران نیز از ۳۲ درصد به ۶۰ درصد برسد تا اقدامات غنی‌تر شود.

این مسئول ابراز کرد: نظام اسلامی مؤلفه قوی شدن دارد که جریان جهادی می‌تواند این ریل را به پیش ببرد؛ چراکه گروه‌های جهادی تسهیل‌گر بوده و نیروی متخصص بسیج کمک‎کار دستگاه‌های اجرایی است که در این راستا با ۱۷ وزارتخانه و نهاد تفاهم‌نامه منعقد شده است. ۴۲ هزار گروه جهادی با ۷۰۰ هزار نفر در کشور فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی جریان جهادی را مکتب‌ساز خواند و افزود: ۴۰ درصد فرصت‌های اشتغال از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه به وجود آمده است در حالی که امسال دولت حتی هزینه‌های جاری را هم پرداخت نکرده است. یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در صندوق‌های قرض‌الحسنه عضو هستند و ۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی این صندوق‌ها است.

وی با اشاره به اینکه قانون شهدا و ایثارگران جهادی در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: با برنامه‌هایی که در دستور کار داریم جریان جهادی کشور شناسنامه‌دار و قرارگاه جهادی نیز در کشور تشکیل می‌شود.

زهرایی تصریح کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در کشور با حضور نهادهای انقلابی تشکیل شد که امروز اشتغال و سلامت مردم را در دستور کار قرار داده است و نهضت کمک مؤمنانه از برنامه‌های مهم این قرارگاه است که تا پایان سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
captcha