لزوم تدوین بسته عملیاتی برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس زنجان
کد خبر: 3957533
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
استاندار زنجان تأکید کرد؛

لزوم تدوین بسته عملیاتی برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس زنجان

استاندار زنجان گفت: برای تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس زنجان راهکارهای عملی تدوین و اجرای آن اولویت‌بندی شود و دستگاه‌ها در تأمین منابع مالی آن مشارکت کنند.

لزوم تدوین بسته عملیاتی برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان، شب گذشته 13 اسفند در جلسه هئیت امنای مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان، اظهار کرد: احداث باغ موزه دفاع مقدس یکی از پروژه‌های مهم زنجان است که باید تا برگزاری کنگره 3536 شهید استان فاز نخست آن تکمیل شود و نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه دو سال گذشته بیشترین میزان پیشرفت باغ موزه را شاهد بودیم، ادامه داد: باید برای تکمیل این پروژه راهکارهای عملی تدوین و اجرای آن اولویت‌بندی شود. متأسفانه شهرداری به منطقه گاوازنگ که عواید بی‌شماری دارد بی‌توجه است و انتظار می‌رود برای این پروژه نیز اقدامات شایسته‌ای انجام دهد.

استاندار زنجان از سفر فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان به زنجان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مشکلات باغ موزه دفاع مقدس زنجان در این سفر ارائه می‌شود و امیدواریم بتوانیم با جذب منابع ملی و کمک دستگاه‌ها این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی یادآور شد: برنامه‌های کنگره 3536 شهید استان به نحو مطلوبی در حال اجرا است و مستند شهید شهریاری نیز پیشرفت خوبی دارد. کنترل کرونا هزینه‌بر است و انتشار این ویروس موجب شده تا پروژه‌های عمرانی با مشکل اجرا مواجه شوند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ۷۲ تخت آی سی یو در استان وجود داشت که با شیوع بیماری کرونا، ۷۰ تخت به این مجموعه اضافه شده است، ادامه داد: 50 تخت نیز با حضور وزیر بهداشت در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

حبیب یگانه، شهردار زنجان نیز در ادامه این جلسه، بیان کرد: از بودجه امسال یک میلیارد تومان برای خرید اقلام عمرانی برای پروژه باغ موزه زنجان اختصاص یافت. برای سال ۱۴۰۰ حدود یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای باغ موزه در نظر گرفته شده است که باید در شورا مطرح شود.

قاسم محمدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان نیز در این جلسه ابراز کرد: باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان در  زمینی به مساحت ۲۲ هکتار به عنوان ارزشمندترین مرکز فرهنگی و میراث ماندگار در حال احداث است. این پروژه در حال حاضر 62 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با تأمین منابع مالی لازم تکمیل شود.

وی با بیان اینکه با مصوبه شورای شهر بیش از یک میلیارد تومان به باغ موزه از سوی شهرداری زنجان اختصاص یافت، افزود: کمک ۳ میلیارد تومانی نیز از سوی شورای شهر مصوب می‌شود. کمبود و مشکلات بودجه‌ای کشور همواره وجود دارد اما باید تصمیم عاجل برای ادامه احداث باغ موزه اتخاذ شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برای احداث طبقه اول این باغ موزه نیازمند ۱۱ میلیارد تومان اعتبار هستیم، اظهار کرد: احداث فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس همزمان با برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان ضروری است و باید دستگاه‌های اجرایی برای احداث آن همکاری کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان یادآور شد: در اکثر استان‌های کشور مجموعه‌های دستگاهی به احداث باغ موزه کمک کرده‌اند که ضروری است از اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل این پروژه استفاده شود.

انتهای پیام
captcha