اجرای پویش «شهید مهربان من» در زنجان
کد خبر: 3957903
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

اجرای پویش «شهید مهربان من» در زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از اجرای پویش «شهید مهربان من» خبر داد و گفت: در این پویش خانواده شهدا سرپرستی یک یتیم را به نیت یک شهید برعهده می‌گیرند.

اجرای پویش «شهید مهربان من» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، امروز، 16 اسفندماه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن روز شهدا، ضمن درود به روان پاک ۳۵۳۵ شهید استان زنجان اظهار کرد: امروز آرامش و امنیت خود را مرهون شهدا و ایثارگران هستیم که فداکاری آن‌ها برای انقلاب از دهه ۴۰ آغاز شد و اکنون تجلی از خودگذشتگی در قالب‌هایی همچون ایثار اجتماعی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید بر اساس فرمان امام خمینی(ره) در سال ۵۸ به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار شهادت و ارائه خدمات لازم به خانواده شهدا و ایثارگران تاسیس شد، ابراز کرد: 43 هزار آزاده در راه انقلاب فداکری کردند. بیشترین شهدا در اسفندماه تقدیم نظام شده و عملیات‌های بزرگی مثل خیبر و بدر در این ماه اتفاق افتاده که استان زنجان 580 نفر در این ماه به شهادت رسیدند.

این مسئول با بیان اینکه نزدیک ۷۰ درصد مردم با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده اکنون آگاهی دارند که ۲۲ اسفند روز شهدا است، ادامه داد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس برای شناخت و شناساندن عظمت وجودی شهدا، کوشش‌های مضاعفی با تکیه بر تجارب گذشته و به کار‌گیری خلاقیت و نوآوری برای اجرای برنامه‌های روز شهدا شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه تجلیل از مادران و همسران شهدا و بزرگداشت شهدای زن و اجرای طرح لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز کلید خورده است، تصریح کرد: این کار برای ۱۷ هزار شهید زن و بانوی ایثارگردر کشور اجرا شده است. ۴۱ شهید زن در استان داریم که 33 نفر از آن‌ها در بمباران‌ها به شهادت رسیدند. همچنین 72 خانم نیز اغلب در دوران جنگ و بمباران به مقام جانبازی نایل شدند.

وی «راه شهیدان ادامه دارد» را شعار محوری برنامه‌های گرامیداشت چهل و یکمین سال تاسیس بنیاد شهید دانست و گفت: افزایش مخاطبان آحاد جامعه برای شناخت روز  شهدا یکی از اهداف مهم است که این کار از طریق تبلیغات محیطی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، مردمی کردن برنامه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های بسیج، تشکل‌های مردمی و تشکل‌های ایثارگری انجام می‌شود که دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در همه این موارد مورد توجه قرار گرفته است.

کاظمی بیان کرد: پویش اهدای خون با نام «نذر لاله‌ها»، تجلیل از کارمندان بنیاد شهید، اجرای طرح آزادی زندانیان زن جرائم غیرعمد با همکاری اداره زندان‌ها، مراسم کاشت نهال به یاد «هر شهید یک درخت»، پویش «شهید مهربان من» برای اینکه والدین شهدا سرپرستی یک یتیم به نیت یک شهید را داشته باشند، رونمایی از آثار فرهنگی و هنری با موضوع شهدا، طراحی المان‌های شهدای زن و نام‌گذاری محلات، میادین و مدارس به نام شهدای زن و نیز برگزاری مسابقات ادبی «نامه‌ای به شهید» در شبکه شاد و در راستای سیاست‌های شهیدپژوهی از برنامه‌های این هفته است.

وی به فضاسازی مناسب شهری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه در سال 1400 زنجان کنگره ملی 3535 شهید استان را برگزار خواهد کرد، برنامه‌های ادارات نیز با این رویکرد تنظیم شده است. همچنین به مناسب روز شهدا و تاسیس بنیاد شهید، تندیس فداکاری به دانشجویان فداکار در حوزه آثار اجتماعی اهدا می‌شود . پروژه ۳۰۰۰ راسی دام بومی غرب کشور از پروژه‌های شرکت کوثر زیر مجموعه بنیاد است که در شهرستان ابهر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: از هفته آینده موضوع پایش درمان و سلامت جانبازان را به‌طور ویژه دنبال می‌کنیم. قول‌هایی برای تزریق واکسن به حدود 70 نفر با اولویت جانبازان دارای شرایط خاص و مادران دو شهید اخذ شده است. همچنین دیدار با خانواده‌های جانبازان با عنوان طرح علمداران حماسه را در دستور کار داریم.

انتهای پیام
captcha