برگزاری نخستین همایش ملی مجازی «تجارب برتر شهاب» در فارس
کد خبر: 3958380
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

برگزاری نخستین همایش ملی مجازی «تجارب برتر شهاب» در فارس

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس از برگزاری اولین جشنواره ملی مجازی شهاب(شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) به‌میزبانی این اداره‌كل و بنیاد نخبگان استان فارس خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، یونس غلامی، رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس امروز، 18 اسفندماه گفت: اولین جشنواره ملی مجازی شهاب(شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) به میزبانی آموزش و پرورش و بنیاد نخبگان استان فارس برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مجموع 347 اثر از 16 استان به این همایش ارسال شده است، افزود: این همایش در روز چهارشنبه مصادف با بیستم اسفندماه با حضور مسئولان وزارتی و استانی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش خانواده، برنامه درسی مرتبط با شهاب، کارگروه شهاب مدرسه و مقیاس ارزیابی آموزگار از محورهای این همایش بوده است.

غلامی افزود: این جشنواره با هدف ایجاد راهکارها و مصداق‌های عملی برای آموزگاران، خصوصاً آموزگاران مجری شهاب در دوره ابتدایی برگزار شده است که از خروجی این همایش کتابی تحت عنوان راهکارهای عملیاتی شهاب تدوین و در اختیار معلمان قرار خواهد گرفت.

علی‌رضا فخارزاده، معاون بنیاد نخبگان استان فارس نیز گفت: شهاب(شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) یک برنامه جوان، آینده‌نگر و آینده‌ساز در کشور است که در حوزه عملیاتی و اجرایی با چالش‌هایی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از این مشکلات با خلاقیت و اعتماد معلمان حل شده است، گفت: ما در بازدیدهایی که طی این چند سال از مدارس مختلف داشتیم متوجه شدیم باید برای غلبه بر چالش‌ها و مشکلات اجرایی شهاب از تجارب و مشورت معلمان بهره بگیریم.

فخارزاده ادامه داد: خوشبختانه با همایش ملی مجازی تجارب برتر شهاب این امکان فراهم خواهد شد، این طرح ارزشمند را هدفمندانه‌تر و بهتر از قبل اجرا کنیم.

انتهای پیام
captcha