ریل‌گذاری وزارت ارشاد برای فعالیت در فضای مجازی
کد خبر: 3960171
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

ریل‌گذاری وزارت ارشاد برای فعالیت در فضای مجازی

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از فناوری نوین در امر فرهنگ و هنر گفت: وزارت ارشاد ریل‌گذاری برای حرکت در فضای مجازی در موازات با فضای حقیقی را در دستور کار دارد.

ریل‌گذاری وزارت ارشاد برای فعالیت در فضای مجازیبه گزارش ایکنا از زنجان، علی غیاثی، مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 26 اسفندماه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: 12 درصد از بودجه فرهنگی کشور متعلق به ارشاد است و بقیه به سایر دستگاه‌های فرهنگی اختصاص می‌یابد، با این وجود انتظارات بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه اصلی و متولی حوزه فرهنگ و هنر در کشور، متمرکز است.

وی با بیان اینکه زمان مدیریت و خدمت به سرعت در حال رد شدن است و باید تلاش کنیم در دوره مسولیت خود خدمت‌گزار خوبی باشیم، گفت: در نظام برنامه‌ریزی و قانون‌گذاری ما در همه دوره‌ها، فرهنگ و آموزش همواره از نظر اعتباری جزو حوزه‌های آخر بوده است که امیدوارم توجه بیشتری به این بخش بشود.

این مسئول با اشاره به اینکه در سه سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه‎های مختلف توسط ارشاد انجام شده است، بیان کرد: در این مدت حوزه فرهنگ به لحاظ اعتباری مشکل داشت اما با وجود محدودیت‌ها اقدامات خوبی انجام شد. امیدواریم در آینده با حل شدن مشکل اعتبارات توجه بیشتری به این امر شود و انتظاراتی که اصحاب فرهنگ و هنر از بودجه دارند، محقق شود.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر جلوگیری از تجمعات اشاره کرد و گفت: با وجود این مشکلات و مصائبی که پیش آمد برکات بسیاری را هم شاهد بودیم و این باعث شد که برنامه‌های مختلفی در سطح ملی با استفاده از ظرفیت مجازی اجرایی شد.

وی با تأکید بر ریل‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در این شرایط یک ریل‌گذاری مناسب داشته باشیم و با پیگیری امور به موازات فضای حقیقی از فضای مجازی هم به نحو احسن استفاده کنیم. در این شرایط بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در دستور کار ما قرار دارد.

غیاثی با بیان اینکه زنجان از استان‌های بسیار خوب از جهت ظرفیت‌های فرهنگی و هنری است، ابراز کرد: این استان در حوزه بهره‌گیری از ظرفیت خیری در کتابخانه‌سازی از استان‌های پیشرو کشور است. زنجان باید درحوزه پیگیری اعتبارات استانی تلاش بیشتری کند.

در این مراسم از فاطمه کرباسی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان قدردانی و محمدربیع احمدخانی به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل معرفی شد.

انتهای پیام
captcha