برگزاری جشنواره ملی «معراج» به میزبانی زنجان
کد خبر: 3956075
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

برگزاری جشنواره ملی «معراج» به میزبانی زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: اولین جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز با عنوان «معراج» در بخش‌های مجازی، ادبی و هنری به میزبانی زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره ملی «معراج» به میزبانی زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدربیع احمدخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، امروز، 6 اسفندماه در جلسه شورای اقامه نماز استان زنجان از برگزاری اولین جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز با عنوان «معراج» در زنجان خبر داد و گفت: این جشنواره یکی از برنامه‌های کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان محسوب می‌شود که در سال 1400 برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی ۷۰ برنامه در راستای کنگره 3535 شهید استان زنجان، ابراز کرد: حدود یک میلیون نفر جامعه هدف جشنواره فرهنگی نماز هستند که به صورت مجازی برگزار می‌شود. این جشنواره از بهمن‌ماه آغاز و خردادماه سال آینده برگزارمی‌شود و تولید آثار فاخر و ارزشمند با موضوع نماز و نیایش از مهمترین بخش‌های آن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: جشنواره فرهنگی نماز در بخش‌های مجازی، ادبی و هنری برگزار می‌شود و تجلیل از فعالان عرصه نماز و تجلیل از آثار ارائه شده در زمینه جلوه‌های نماز در دوران دفاع مقدس از مهمترین بخش‌های این جشنواره محسوب می‌شود.

علی جعفری، رئیس کارگروه فرهنگی استانداری زنجان نیز در ادامه این جلسه به تشکیل کارگروه ساماندهی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی استان زنجان اشاره و اظهار کرد: در قالب این کارگروه نحوه ارائه خدمات به مردم در سفر به‌ویژه سفرهای نوروزی و تابستانی مورد بررسی قرار می‌گیرد که این کارگروه ۱۵ مصوبه تا کنون داشته است.

وی با اشاره به تشکیل تیم بازرسی برای بازرسی وضعیت نمازخانه‌های بین راهی استان، گفت: امسال در دو فاز همه نمازخانه‌های بین راهی استان بازرسی شد. نمازخانه سرخه دیزج شهرستان طارم تا پایان سال تحویل بهداری برای ارائه خدمات به مردم می‌شود.

این مسئول بیان کرد: همچنین مشکلات مسجد امام خمینی (ره) در خروجی شهرستان خدابنده حل شده است و قرار است هفت پروژه نیمه تمام در هفته آینده به میراث فرهنگی زنجان برای ارائه خدمات به مردم تحویل داده شود.

انتهای پیام
captcha